recept

Här kommer det efterlängtade muffinsreceptet, Annika :)
Jag valde att göra muffinsen som i boken heter "vanliga muffins"

Räcker till 12 normalstora muffins.

* 125g rumstempererat smör
* 125g strösocker
* 2 ägg
* 125g extra fint vetemjöl (skall jag vara ärliig, så tog jag vanligt)
* 2 msk mjölk

1. Värm ugnen till 190´c
2. Rör smör och socker pösigt.
Tillsätt ägg, mjöl och mjölk och rör till en slät smet.
Fördela smeten i pappersformar och baka i mitten av ugnen till muffinsen rest sig
och känns fasta i mitten.
Grädda i 12-15 min
3. Ta ur muffinsen ur urgnen, lägg över på ett galler och låt svalna!

Till detta valde jag att göra Cream cheese-glasyr
* 300g Färskost av philadelphia typ
* fint rivet citronskal och saft av 1 citron
* 3-4 msk florsocker

Rör osten mjuk, rör sedan ned citronskal och saft.
Slutligen, blanda ner florsocker efter smak.  Jag hade nästan 3msk :)

På muffinsen strödde jag rött jordgubbsströssel bara för att det var gulligt! haha
Så nu kan ni alla baka lika goda muffins som mig!
Good luck!





Kommentarer
Du heter? annika

taack lina :D nu hittade jag det ;) hahaha !!

2009-06-30 @ 01:09:09

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0