Modell för min egna balklänning

Bra dag, väldigt bra dag, helt underbart bra dag!
Jag är så nöjd med dagen så det är inte klokt. Det kunde inte bli en bättre måndag
För det första så var Joooooaaanna i skolan idag igen, med alla sjukdomar man kan ha
Oj, det där lät väl lite halvgalet kanske. Alltså halsen, lungorna rubbet. Stackarn
Nu är det jag som får säga krya på dig till dig istället för tvärtom.
Vid lunch så säger våran lärare, som ALDRIG är sjuk, som KRÄVER sjukintyg så fort man är hemma
Ja, ni fattar , alla har väl drabbats av en sådan lärartyp nån gång i livet ?!
Hon säger iaf att hon måste gå hem för hon har sååå ont i magen.
Det är lite komiskt faktiskt. Att hon först och främst måste gå hem .. och för det andra
det är pga av magen! Jag var så nära på att kläcka ur mig en kommentar .. Men jag höll tyst
Ångrar mig lite faktiskt, det gör jag. Men det gör ingenting!
Denna dagen har inte plats för nån ånger. För idag är jag så glad och full med energi.
Vi slutade alltså vid lunch, efter en smarrig måltid i bamba (tolka själv) så klipptes sofia
dock inte av mig, jag slapp haha, istället läste jag dagens metro :)
Efter de åkte vi in till staden och där började mina shopping uppdrag!
Jag fick köpt mig ett par studentskor, som jag även skall ha till min balklänning
Balklänningen provades idag och skulle mätas där den skulle sys och sådär
men kan ni tänka er, dom i affären tyckte klänningen var som sydd för mig
Precis som om jag stått modell för den. Den satt som ett smeck, banden skall dock ändras ½ cm.
Jag vill ha dom som ett kryss i ryggen med en brosch i mitten.
Hon trodde inte riktigt mig på när jag kläckte ur mig idén sist men idag kom jag med en brosch
i högsta hugg och hon blev stormförtjust. Överlycklig att man kan förändra klänningen så enkelt
En annan kom fram och frågade om det var min egna idé till och med. Har jag lyckats då?
De slutade med att de tre som äger stället kollade och konstaterade att det där var min klänning.
Då förstår ni att jag kände mig rejält nöjd va?
inte nog med detta. Min studentklänning fick jag av mamma och pappa idag med
Blev den på MQ med svart band runt bysten och en svart rosett i ryggen. Lite baby doll :)
Med min kuvertväska med nitar på och de svarta nya skorna kan de inte slå fel!

Har börjat skriva mitt nationella svenska tal med, om just bloggar! Passande va?
Får se hur det artar sig på onsdag. Nu skall jag måla naglarna sedan hoppa i säng faktiskt
Ha de bra allihopa
Puss


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0