Det smakar som på restaurang

Alltså jag vill inte skryta men detta måste ni bara höra(läsa)
Fick en sån himla grym kommentar av Mikael vid middagen nyss
Jag gjorde nämligen wok idag, en variant som pappa lärt mig
men kryddningen till såsen gjorde jag "på en höft" som man säger
i matvärlden. Sattsade på chili/lime smak så vet ni vad jag snackar om.
Hur som helst, jag hällde i lite av varje vilket gav mig en kanongod sås
Så när vi väl satte oss och skulle äta tar Mikael första tuggan och säger:
-Gud, vad gott! (tar en tugga till) Det smakar som på restaurang!
Jag skriver det igen så att ni förstår, Det smakar som på restaurang!!
Efter att vi ätit woken med bla morötter,vitkål,sockerärtor,kyckling och nudlar
frågar jag:
- Vad var det du sa förut? Att det smakar som på restaurang?
- Ja! :D Eller njae, det var godare än på restaurang.
Förstår ni vilket betyg jag fick? Jag följde ju inte ens något recept.
Har kanske valt fel bransch? Kanske inte skall jobba som frisör & hudvårdkonsult?
Får nog lyckas med några fler restaurang rätter innan jag funderar på att byta haha.
Nu tänkte jag fixa lite i lägenheten. Jag längtar efter lönen!
För jag har kommit på så mycket snygga inredningsgrejer nu så det är inte klokt.
Skall fixa massor i badrummet, för vsst kan man mysa till det där?
Måla om väggen vill vi ju också göra, det är jag heltaggad på! ♥

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0