SÅ god och enkel äpplekaka

Receptet är busenkelt och den går fort att göra
det bästa av allt är att den är helt sjukt god! Knäckig äpplekaka

Jag glömmer alltid av ugnen så jag påminner er att börja , 175c ugn
100 g smör eller margarin (så står det alltid i recepten)
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 ägg
Allt detta blandas i en kastrull med svag värme hela tiden.
Detta tyckte jag var lite onödigt i början men kallnar den blir den stel, hihi
Du tar 2-4 äpplen och delar dom i små klyftor eller tunna skivor
lägger dom i botten på en smord och bröad form.
Sedan häller du över smeten äver de söta små äpplena och strör över kanel.
Den skall sedan gräddas i ugnen (som nu hunnit bli 175c tack vare min påminnelse)
i ca 40 min. Sedan är det bara till att vräka i sig! Supergott med vaniljsås!





Kommentarer
Du heter? Jossan

Hej! Gud vilken snygg frisyr du har, helt galet!

Kram :D

2009-09-20 @ 18:05:04
URL: http://josselimini.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0