Dagens middag!

Dagens middag var alltså ett nytt recept som jag velat prova länge. Det var inte en dag försent, herregud vad gott det var och så jäkla enkelt. Det gillar vi!
Här kommer receptet och beskrivning, detta kommer ätas massa fler gånger. Nyttigt var det också, thats good.

LAXBULGUR MED LIMEDRESSING / 4port.
Vi bytte dock ut bulgur mot couscous.

Bulgur/couscous för 4 personer
600g skinn och benfri laxfilé
smör
½ tsk salt
1 krm svartpeppar
2 apelsiner
2 avokador
2 msk hackad persilja

Limedressing:
2 dl lätt creme fraiche
rivet skal av ½ lime
1 msk flytande honung
2 krm salt

Självklart lagade jag rätten på mitt sätt. Började dock enligt receptet med att göra limedressingen, den blev så jäkla mycket godare när den fick stå och dra sig lite. Tjuvsmakade nämligen innan!
Jag stekte inte våran lax i smör utan i jordnötsolja, mest för att den skulle komma till användning och för att kände mig lite extra nyttig, haha. Salt och svartpeppar som man skall krydda laxen med mätte jag aldrig upp, det händer väldigt sällan, utan jag kryddar alltid på känn. Kryddade även laxen i stekpannan med chilipulver.
Sedan gjorde vi så att vi tog couscous och lax för sig, för att sedan ta precis hur mycket sallad vi ville och dressingen till. Hur gott som helst, vi gillade det båda två :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0