Snurrig morgon

Gó kväll!
Ligger i soffan med datorn på magen, det är en riktigt go ställning att inta då man är trött men inte ska sova än.
Fast jag är inte sovtrött utan det är mina fötter som är trötta. Dom behöver vila efter en dag på jobbet.
Jag tror jag måste skaffa mig ett par nya, riktiga arbetstofflor. Visst låter det som en bra idé? Med tanke på hur mycket jag faktiskt står och går i mitt jobb.

Kul att jag öppnade upp kvällens inlägg med att snacka om fötter, jag gillar inte fötter. Kalla fötter och tår som kommer krypandes under täcket för lite värme är nått av de värsta jag vet. Visste ni inte det om mig innan så vet ni det nu.
Hur som helst har det varit en bra dag på jobbet. Lite snurrig till en början men det löste sig till slut. Jag kom som vanligt en stund innan kl 9 och strax efter mig kommer en kille. Vi kan kalla honom M, jag har klippt honom innan, han hejade, sa att han hade beställt tid och satte sig ner. Jag kollade Ulrikas block men hon skulle ha en tjej 9:15, alltså inte en M. Konstigt tänkte jag. Jag hade nämligen för mig att jag skulle ha någon jag kände på morgonkvisten idag. Kollade mitt block och ser att det visst står M i mitt block men på torsdag, som imorgon.
Jag som precis kommit instormandes och dessutom var lite trött tänker att jag säkert inte har koll på dagen, så jag frågar mig själv lite förvirrat vilken dag det är men får inget direkt svar utan drar en slutsatts att det är jag som ska klippa M. Förklarar att jag bara ska räkna växeln, plocka lite grejer och sedan ta hand om honom. Då, just då, kliver mina två "riktiga" kunder in genom dörren. Glada att se mig och jag står bakom disken som ett frågetecken, haha.
Vid det här laget är det kaos i min skalle och jag kollar återigen i mitt block. För visst tusan står det M där, men han ska ju komma imorgon klockan 9..
Som tur är har Ulrika 20 min kvar tills hennes kund kommer, så hon räddar situationen och M blir klippt.
Likaså mina egna kunder. Trevligt värre!
En mer detaljerad beskrivning än så kan ni faktiskt inte så, haha. Typiskt mig, fråga Mikael ..
Han klagar alltid på att jag måste berätta ALLT i detalj och att jag kan dra en historia för flera olika personer och inte missa en enda detalj nån gång. Är inte de ganska bra egentligen?
Bra eller inte, tänkte jag fortsätta sysselsätta mig med att glo på musikvideos.
Ha en bra kväll.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0