choklad eller negerboll?

Kan ju precis ha gjort det mest onödiga men godaste man kan göra. Jag har varit helt läskigt sötsugen nu under kvällen så jag var tvungen att göra nånting åt det. Jag smakade på en marsmallows men det var inte riktigt grejen sp jag provade en halv ruta mörk cohklad, tänkte att 70% choklad kunde stoppa suget men icke.
Jag spannvidare på idén kring choklad och kom att tänka på negerbollar. Sagt och gjort, jag satte igång med en liten smet. Jag atällde mig inte och gjorde efter recept på 25 - 30 stycken utan jag gjorde det på en höft och fick fram två bollar. Helt lagom! Så nu sitter jag här med en stor kopp te och lite chokladbolls smet i magen. Gott!
Jag kan verkligen inte bestämma mig om namnet kring dessa bollar, får man skriva negerbollar? För enda sedan jag var liten har man ju kallat dem så. Till och med i äldre kokböcker står det negerbollar men nu på senare dar har man ändrat detta namn till chokladbollar. Jag säger både och det beror lite på vilka jag snackar med. Eftersom jag inte har riktig koll på vilka som läser min blogg så skrev jag både och :)
Nog snackar om bollar, haha. Jobbade ju en lååååång dag idag och det gick så bra. Fasen vad kul det är! Imorgon är det jag som är tidig och börjar redan då kl 7. Så ikväll blir det alldeles lagom att lägga sig tillsammans med Micke..
Imorgon är det även tid för att hämta ut Billy talentbiljetterna, det har krånglat som fan, om man får säga så.
Efter att ha försökt hämta ut dom 2 ggr hos vårat ATG-ombud så ringde jag Ticnet kuntjänst. Efter en kvart i kö fick jag snacka med världen tråkigaste snubbe, helt ointresserad av vad han höll på med. Han trivdes antagligen inte med sitt jobb! Hur som helst, problemet låg inte hos dom så han bad mig ringa till Trädgårn här i Göteborg där konserten håller hus på fredag. Så lilla Lina ringde snällt dit och hamnade hos en himla trevlig tjej, hon fick tyvärr också skicka mig vidare och bad mig ringa till Lisebergshallens biljettkassa, eftersom konserten skulle varit där då jag bokade mina biljetter i januari.
Alright tänkte jag, jag ringer ett sista samtal och hamnar återigen hos en trevlig ung dam :) Efter att jag förklarat allting för henne och hon förstått min historia så förklarade hon snällt för mig hur hon inte kunde hjälpa mig. Inte hon heller, för där hon satt har dom ingen skrivare eller så utan tar bara emot samtal. Så imorgon skall jag ner till biljettkassorna utanför Liseberg och så skall dom hjälpa mig att skriva ut mina biljetter. Så tjejen jag snackade med över telefon skrev ett mail till dom så att dom vet vem jag är. Schysst!
Så visst håller vi tummarna för att det skall gå imorgon? JAG MÅSTE JU SE BILLY TALENT PÅ FREDAG.

Kommentarer
Du heter? LISA

Nu har jag inte bloggat på ett tag igen, haha. Hur är allt med dig?

2010-02-04 @ 12:39:56
URL: http://[email protected]
Du heter? ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

Hej

Allt bra?

2010-02-04 @ 12:51:21
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0