Effektiv måndag

Idag har jag ju varit riktigt effektiv, sånt gillar vi. Jag gick upp mitt i natten eller det kändes åtminstone som att det var mitt i natten då klockan ringde 6:20. Hade en tidig morgon på jobbet vilket betyder att jag slutade tidigt, härligt värre. Jag stack direkt till träningen efter jag slutat och körde ett 30min pass. Imorgon är det en joggingrunda på spåret som gäller, inte lika skönt kanske haha. Men fasen vad gott det är efteråt! Har som mål att springa två gånger denna veckan också.
Men tillbaka till min effektiva måndag, tisdagen är ju inte förräns imorgon. Efter träningen tog mig en runda på maxi. Jag samlar på mig vuxenpoäng lite titt som tätt, det blir lätt så när man inte bor hemma längre. Jag handlade lite mat och mellanmål till mig själv. Två grova frallor fick jag i mig när jag kom hem, fixade det sista i lägenheten som inte blev klaert igår och tog mig en dusch. Fixade middagen. Jag gjorde en galet god soppa, hur lätt som helst! En soppa ifrån scratch och helt utan recept. Inte illa va? Väldigt god blev den och klart godkänd av min sambo.
Efter det åkte vi hem till mina päron. Bortskämd som jag är (ja, här har ni ett erkännande) så har min pappa fixar vinterdäck till oss. Grymt bra! Men det finns en historia bakom till varför han gjorde det, faktiskt.
Vi kikade lite på dom och jag fixade lite jobbgrejer som rör mina smycken. Postade ett brev på vägen och här sitter jag nu i soffan med datorn framför mig. Tänkte ta en myskväll med min nya bok i handen, tända ljus och täcke över mig. Är väldigt mycket för mys nu för tiden. Har det med årstiden att göra kanske?
Nu är det inte ens en vecka kvar tills vi flyger till Turkiet. Shit, spännande!
Kram på er

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0