Kakor och Hollywood fruar

Två saker att blogga om denna kväll. Till att börja med iallafall, haha. Har precis haft ett litet ryck i köket , provade att baka kanelsnittar a la LCHF. Hur fan då tänker ni? Jo, jag tog ett vanligt recept som jag hittade på nätet, bytte ut vetemjöl mot mandelmjöl och socker mot mitt biologiska sötningsmedel. Hade såklart i smör och även kanel samt kardemumma. Det var allt och jag tog nyss ut dom ur ugnen. Det luktar gudomligt gott!
Det som är lite tråkigt, vad jag har lärt mig hittills om att baka med lchf-kost, är att det blir lite klen smak. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken. Ganska jobbigt!
Det smakar absolut inte illa och för mig är det ju sött, men själva smaken, som i det här fallet kanelen och kardemumman kommer inte riktigt fram. What to do?
Det andra är att Hollywood fruar kommer på tv om 10 minuter, woho tycker jag. Vet inte varför men jag bara gillar att kolla på det, haha. Klockrena brudar!
Dock vill Mikael se ett annat program, nånting om Sveriges historia. Kanske blir krig, kanske inte.
Jag tror ändå jag vinner! Mohaha.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0