Jordgubbsglass LCHF

Yes, överskriften talar nästan för sig själv. Jag håller precis på att göra min egna glass, med jordgubbar i, alltså jordgubbsglass. Kommer bli så himla smarrigt och det är faktiskt den första glassen jag gör i mitt liv. Förutom då man var liten och frös in sagt i iskuber och kallade det för glass. Det var ju gott iofs men denna är med grädde och hela kalaset!
Här får ni receptet, lätt som en plätt och den kommer nog bli riktigt god.

Ingredienser:

300 g jordgubbar eller andra bär
3 dl grädde
3 st ägg
ev sötning Jag hade 3msk sukrin/sötrix
1/2 tsk vaniljpulver

Gör så här
Vispa ägg, ev sötning och vanilj fluffigt, Blanda ner grädden och bären lätt mosade eller i bitar.

Glassmaskin: ställ burken som sedan ska förvara glassen i frysen, se till att allt är kallt, ställ portionsskålarna i kylen.
Häll sedan smeten i glassmaskinen och rör i ca 15-20 minuter. Servera i kalla skålar.

Eller ställ in glassen i frysen i och ta fram och rör runt varje halvtimma. Låt frysa i minst 4 timmar.

Har precis varit och rört i glassen en gång. Om en stund är det dags igen. Får väl bli ett smakprov ikväll eller imorgon.
Tjingeling!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0