LCHF på restaurang

Igår var tanken att vi skulle äta ute på restaurang och inte vilken restaurang som helst utan på vårat favoritställe, Lilla Tavernan. Grekisk mat inne i stan, på Olividalsgatan.
Det hade vi gjort om det inte varit fullbokat just igårkväll. Så vad gör man då? Jo, man beställer take away och äter deras goda mat hemma istället. En helt briljant idé och super gott var det.
Vanligtvis brukar jag ta min favorit, Souvlaki - kycklingspett med stekt potatis, tsatsiki och lite sallad men ni ser ju också att det inte riktigt stämmer med potatisen. Så jag, eller rättare sagt, jag och min sambo valde lite extra sallad och squashplättar istället för potatisen. Fy tusan vad gott det var!
Så gör man helt enkelt när man är fruktansvärt sugen på grekiskt trots att det är fullbokat på restaurangen, lätt som en plätt haha.
Idag lagade vi dock mat själva. Vi har båda två fallit totalt för kycklinggratängen jag gjorde för första gången för nån månad sen. Supergod och mätt blir man :)
Nu tänkte jag fortsätta min tisdagskväll och för er som är nyfikna var glassen som jag gjorde igår väldigt god. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men jag kommer absolut att göra mera lass med glass i framtiden. Mikael tyckte också om den men precis som han sa, "man är så van vid den söta "vanliga" glassen men den var absolut god". Han beskrev det perfekt!
Tack för mig, ha det gott!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0