Middag på en höft!

Låter kanske krånligt men det är ju lätt som plätt, att göra middag på en höft alltså. Det är ett uttryck mamma använder sig av ofta, eller nästan alltid då jag frågar vad det är för recept på saker som hon lagar. Äsch, jag gör det på en höft. Det låter ju skit svårt men när man öagat mat ett tag (haha låter som att jag är gammal) så lär man sig. Jag kryddar ju aldrig efter bestämda mått nu för tiden. Eller jag ska inte säga aldrig, för första gången jag gör maträtter brukar jag faktiskt följa recept ganska exakt. Också nånting jag fått ifrån min mamma!
Tänk vad hon har lärt mig mycket. Jag tycker om det! 
Tillbaka till rubriken, att laga middag på en höft. Det gjorde jag idag. Som om ni inte redan listat ut det.
Slängde ihop en wok av lax och grönsaker i världsklass. För herregued vad god den blev! Lax, grönsaker, kokosmjölk, grädde, sambal oelek, röd curry paste, chili, curry, garam masala, lime och lite annat smått och gått åkte ner i min wok. 
Det blev en riktig kalasmiddag och jag gjorde en stor laddning så det blir nog till 3 matlådor. Duktig tös!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0