Påtal om öl - LCHF

Jag och min öl-älskande pojkvän har precis gjort en upptäckt! Angående öl då förstås, eftersom jag titlade honom öl-älskande haha.
Han öppnade precis en Pripps Blå Pure och eftersom vanan sitter inne kollade han vad den innehöll.
Vi blev lite överraskade båda två, den innehåller 1g kolhydrat per dl. Alltså, dricker du hela flaskan får du i dig endast 3,3g kolhydrater och det är väl helt okej för att vara en öl?
Nu när sommaren närmar sig blir det ju mer sånt där. För min del är det väldigt svårt att göra om mina alkoholvanor, eller smaker låter kanske bättre, till LCHF. För när jag väl dricker så är det cider, drinkar eller vitt vin som gäller för mig. Så långt ifrån LCHF man kan komma med andra ord. Mikael däremot föredrar öl, rött vin eller wiskey vilket är bättre ur våran kostsynpunkt.
Men jag börjar lära mig mer och mer på vinfronten faktiskt, smakade ett rött vin för ett tag sedan och tyckte det var helt okej.
Men jag känner lite såhär, vi är 20 respektive 21 år (iaf i en månad till, hihi) och vi måste få leva livet med. Det är ju såhär med den här kosten att du bestämmer själv när det är fest! Viktnedgången går bara lite långsammare då men det är ju ett val man gör.
Precis som med mat, frukt eller annat som lockar ibland. Detta är dock det enda vi "fuskar" med men det kan vi leva med också!
Nu får detta inte tolkas som att vi inte gör nått annat än att dricka öl och cider, haha. Vi är precis som vilka ungdomar som helst och njuter av livet!
Här kommer en bild på den ölen jag skrev om i början, den kommer nog få vara med i sommar.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0