Rabarberpaj - LCHF

Oj vad veckan har gått fort. Det är ju redan lördag igen vilket känns superhärligt, jag gillar helgerna. Men vem gör inte det?
Man kan nästan tro att jag inte lagat någon mat på en hel vecka med tanke på att jag inte uppdaterat på ca 8 dagar. Det är ju inte helt sant, att jag inte lagat mat på 8 dagar alltså. För att göra en snabb genomgång räknar jag helt enkelt upp hur middagsveckan har sett ut, nämligen följande:
Blomkålsmos med korv och kokta ärtor, Kycklinggratängen med bearnaisås, Mikaels kycklingwok, Färdig grillkyckling till fredagsmys med paprika och grillost, kvällsfika en dag och det var nog allt. Ingen intressant matvecka med andra ord, dock bakade jag en rabarberpaj i onsdag. Då hade vi mamma här på middag och mitt paket ifrån LCHF-butiken som jag beställt anlände lagom tills dess. Så med det nya sötningsmedlet gjorde jag en smarrig rabarberpaj där smuldegen bestod av mandelmjöl, kokos, smör och "socker". Den blev god och det är så himla kul att jag kan baka! Dock glömde jag smaka på rabarberna innan, dom var helt galet sura så jag skulle sötat dom lite med...
Men det gick bra ändå för till pajen gjorde jag en egen vaniljsås av grädde, äggula , sötning och vaniljpulver - Supergod!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0