9/5 - Formar om bloggen - LCHF

Okej, hur börjar man? Hej igen, är väl helt klart en godkänd början med tanke på att senast jag skrev var i mars månad. Det var precis mitt i flytten och renoveringen, som absolut inte tagit oss enda till nu, haha.
Jag har bara haft tankarna och lagt energin på annat. Men har bla fixat så att våran lägenhet känns som ett hem. Och det gör den nu! Vi trivs verkligen hur bra som helst och jag är helt kär i våran balkong. Eller, skall jag vara ärlig har jag nog skaffat mig ett förhållande med hela jävla lägenheten! Så fin!
Idag har jag gjort ordning på balkongen, den är superfin nu med blommor, jordgubbsplantor och sittdynor på våran lilla bänk.
Tänkte faktiskt slänga med en bild på detta så att ni får se.
Men skall jag vara ärlig var inte det här anledningen till att jag började skriva igen. Nej, anledningen är att jag har en ny idé och tänker göra om eller rättare sagt forma om min blogg lite granna. Hoppas ni hänger med på det!
Jag och min sambo har nämligen börjat äta efter en viss diet, nämligen LCHF - Low Carb High Fat. Visst har nbi hört talas om den innan? Vi har precis påbörjat våran 3e vecka och det går kanonbra.
Min lilla tanke är då att jag formar om bloggen lite till en LCHF-blogg. Sounds good? Med massa smarriga recept och updates om hur det går för mig/oss.
Antingen djupgående updates eller mera allmänt, det beror på vad ni vill läsa!
Så, here we go!
Nu hinner jag inte skriva mer för maten är klar. Är inte jätte hungrig men en liten bit ska nog få plats ändå. Har gjort min allra första LCHF-pizza, faktiskt på eget recept. Det skall bli spännande att se hur den blir! Luktar helt galet gott utifrån köket iallafall.
Självklart behåller mitt gamla jag, så bli inte besvikna om inte är ett dugg intresserade av LCHF.
Stor kram!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0