Dagens recept - LCHF Pizza

Idag blev det som sagt pizza till middag, en mycket uppskattad sådan. Den blev riktigt god och jag fick betyget "detta är nog något av det godaste du lagat" , inte illa va?
Så jag tänkte dela med mig. Jag gjorde degen till pizzabotten själv, slängde helt enkelt ihop ett eget recept med hjälp av två andra (egentligen bördrecept) och vad vi hade i slafferiet. Enjoy!

Pizzadegen
4 dl Mandelmjöl (som jag gjorde själv genom att mixa mandlar)
1 dl pofiber
1,5 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
75-100 gram smör
2 dl Turkisk yoghurt
1,5 dl linfrön
(lite blandat hela och krossade)
En skvätt vatten samt en matsked keso.
Lite salt

Detta blandade jag ihop till en deg, det blev riktigt bra konsistens på det hela!
Medans den fick förgräddas i ugnen i ca 15 min, 200grader, gjorde jag i ordning fyllningen. Som bestod av tomatsås (Jag tog krossade tomater, tomatpuré, sambal oelek, pizzakryddor, salt och peppar), bacon, köttbullar, salami, rödlök och ost!
In i ugnen igen, 200grader i en sisådär 15-20 minuter.
Smaklig måltid!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0