Kycklingwook - LCHF

Gokväll! Sitter i fåtöljen och myser med en filt omkring mig, datorn i knät och musik i lurarna. Är på strålande humör! Har varit det varje dag den här veckan och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Men vad tusan gör det? Jag är glad, thats it.
Imorgon efter jobbet sticker jag och mammsen till Småland och mina älskade som bor där nere. Antagligen det som gör mig så himla glad?! En helhelg där nere är precis vad jag längtat efter.
Att min fina sambo lagade världens godaste middag till mig idag har ju inte gjort humöret sämre direkt. Tänkte dela med mig lite av vad han gjorde, trots att det inte finns något recept. Han kör allid "freestyle" när han lagar mat, haha.

Det är helt enkelt en kycklingwook med massa grönsaker, grädde och kryddor. Man kan väl ta vad man har hemma och slänga i antar jag.
Vi fräser kycklingen först och wookar grönsakerna (den här gången FELIX goldwok med blandade grönsaker) och gröna ärtor i wookpannan. Slänger i lite grädde, eller inte lite, ganska mycket. 40% vispgrädde såklart. Sedan kryddar vi på med det som smakar gott. Typ curry paste, chili , sambal oelek osv. Smaken är som baken och den här rätten blir ju aldrig den samma gång efter gång. Sist häller vi i pumpakärnor och låter det puttra med det sista. GOTT! Strö över lite sesamfrön och din LCHF-wook är färdig. Smarrigt!
Ps. Bilder på vad jag bakar och lagar är egentligen en självklarthet men jag har helt ärligt varit för lat, haha.
Kram

Kommentarer
Du heter? BeautyLifestyle

Mums, kycklingwook är såå gott! :D

2011-05-16 @ 20:01:11
URL: http://beautylifestyle.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0