Syndens helg!

Goddag! Äntligen har sommarvädret kommit, det är helt underbart ute. Det verkar vara här för att stanna, jag hoppas en riktig kanonsommar. Men vem gör inte det?
Påtal om kanon tänkte jag berätta om helgen som precis varit. Det går så snabbt så det är galet, snart är det helg igen. Lång helg dessutom, sånt gillar vi. 
Denna helgen spenderades i Varberg på Hotel Clarion collection Fregatten, för att vara exakt. Vi kidnappade Mikaels bror, Jonas som fyllt 30 år i veckan som gått. Han anade ingenting och sånt är så himla roligt.
Vi hade verkligen inte vädret på våran sida med tanke på att det kändes som höst, hela lördagen. Blåst och regn i överflöd!
Så planerna vi hade inför dagen fick ändras totalt men för min del gjorde det faktiskt ingenting. Vi gick in i matbutiken och köpte med oss lite plockmat, tex salami och korv , ost, västkustsallad , jordgubbar , mini-tomater, skinka och lite andra icke lchf-grejer, haha. 
Jag ska helt ärligt berätta för er om helgen ur LCHF perspektiv. Vi kan kort och gott kalla den för syndernas helg!
Men jag är samtidigt väldigt stolt över mig själv.
Vi kalasade på plockmaten på det ena av våra tre hotelrum. Drack champange, spelade spel och hade det himla trevligt. Efter en stund var vi sugna på att gå upp till relaxen, där badade vi i bubbelpoolen och bastade en gnutta bastu. Mysigt!
Efter det var det dags att äta lite Almoundy tårta och ja, jag smakade en liten bit. 
Senare under kvällen hade vi bokat bord på en grekiskt restaurang en bit bort från hotellet. Väldigt gott men efter den plockmaten vi åt var jag inte så väldans hungrig så för mig fick det bli nått så origniellt som en kycklingsallad. Men fy vad god den var! Ångrade mig en stund eftersom man faktiskt kan äta kycklingsallad precis var som helst men när tallriken ställdes framför mig kände jag nöjd med mitt val igen, haha.
Unnade oss även en efterätt och jag hittade ett riktigt bra alternativ: Grekisk yoghurt med valnötter samt ringlad honung över. Blev väldigt sött med honungen så jag lämnade den så mycket som det gick.
Vi gick vidare till Harrys och hade en trevlig kväll!
Så kom vi till den stora dagen, dagen då vi skulle äta hotellfrukost som förövrigt är nått av det godaste jag vet. Jag syndade! Just bara för att jag aldrig bor på hotell annars. Sen överdrev jag inte men det blav alldeles för mycket kolhydrater vilket jag fick sota för hela eftermiddagen och kvällen sen. 
Fy vad konstig jag blev i magen! Antar att det är så man reagerar när man är LCHFare?!

Lördagen, trots alla kolhydrater, hade ett väldigt kul besked att komma med. Vi vägde oss på morgonen innan vi åkte, samma våg som vi vägde oss på innan vi började med den här kosten och den går åt rätt håll!
Hade kanske förväntat mig aningen mer men jag är så jäkla nöjd ändå. Nu kör vi på!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0