Årets första julklapp!

Goddag! Sitter i soffan på jobbet, har lite rast så jag passade på att sno med mig laptopen, smart drag av mig!
Är faktiskt vrålhungrig, det är inte ofta jag är det nu förtiden efter att jag lagt om kosten. Men jag överlever för snart är det dags för lunch. Blir lite bakvänt idag, har rasten innan lunchen men det gör mig ingenting.

Det blev aldrig något mer inlägg igår, vilket jag egentligen hade tänkt. Så det kommer ett nu istället!
Jag är, som i säkert fattat vid det här laget trots att det bara är November, en riktig jultok. Och igår när vi kom hem ifrån våran underbara spa-weekend låg det ett brev i hallen. Till lilla mig!
Det var ett kuvert, ett julkort, fullt med massa god jul-stämplar. Vad är det nu det här tänkte jag, så jag öppnar och läser och blir både superglad, lite pirrig och irriterad på samma gång. En salig bladning, haha.
Det står att det är en för tidig julklapp, det kan jag ju verkligen hålla med om, att den är från mormor och att hon önskar mig en god jul och allt sån där. Det står även att jag ska skriva in i min almanacka att jag ska möta min mamma den 15/12, kl 16:30 på centralstationen. WHAT?! Från centralstationen kan man ju ta sig typ, till hela världen, haha. Det var ju min första tanke. Men jag anar att vi ska gå iväg och kolla på nånting. Kanske en julkonsert? Eller nått i den stilen. Trevligt!
Varför blev jag då irriterad? JO, för att jag är så satans nyfiken att det inte ens blir kul. Haha!
Lite kul är det allt men överraskningar är inte min grej alltså. Eller det är det väl egentligen, eftersom jag blir så himla nyfiken och spänd. Det är ju faktiskt det som är poängen!
Kommer hur som helst att få mer info, lite längre fram. Jag började genast undra vad jag skulle ha på mig, om jag behövde packa osv.

När vi är ändå är inne på julen, som i alla dom senaste inläggen haha, så vill jag bara berätta att vi faktiskt tjuvstartade med julen igår. Eller inte med hela julen men vi var och handlade nya glöggmuggar, tillhörande skålar och två brickor. Så snygga! Ja, glöggmuggar kan faktiskt vara snygga.
Vi var ju såklart tvugna att inviga dom så vi drack lite glögg på kvällen, så himla gott!
Det är ju bara drygt två veckor kvar, sedan är det faktiskt första advent och då om nån gång är det okej att dricka glögg.
Sedan har vi också pratat lite den senaste tiden om att vi kanske ska gå på julbord, på Liseberg. Jag har aldrig varit på ett sånt stort "riktigt" julbord, så för min del hade det varit superkul och trevligt. Hoppas det blir av!
Nu skall jag ner och käka lunch, ha en bra dag, vi hörs!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0