Distriktsköterksan, pensionärer och kryddkaka!

Gudomligt, är det enda rätta ordet för vad det luktar i våran lägenhet just nu. Haha, vilken förklaring! Men jag har precis tagit ut en mjuk pepparkaka, eller kryddkaka om man hellre vill kalla den det, ur ugnen och satan vad gott det luktar. MUMS!
Har lust att hugga in redan nu men den är på tok för varm. Det skulle just vara typiskt mig att bränna mig för att jag är ivrig. 
Tänkte faktiskt fortsätta mitt bakande i köket, är på sånt där riktigt bakhumör så varför inte? Jag har kommit på att man faktiskt kan ha kakorna i frysen, dom behöver alltså inte ätas upp på en gång (Lina!).
Det är ju så bra att ha om man någon gång skulle få besök! Haha, där försökte jag samla vuxenpoäng men vettisjutton om det räknas när man aldrig får just fikabesök, haha.
Annars mår jag bättre idag! Om vi nu ska koncentrera oss på att jag faktiskt är sjukskriven. Har varit ute på en liten promenad idag med, vet inte om jag nämnde igår att jag promenerade bort till distriktsköterskan?, blev både igår OCH idag omkörd av pensionärerna haha. Två av dom hade till och med rullator! ILLA. Men idag gick det bättre att gå faktiskt. På fredag ska stygnen bort! Iallafall några av dom.. Det var därför jag var hos distriktsköterskan igår. Ett sår läker inte som det ska utan måste hålla på att trilskas! Ingen är ju förvånad över att nånting sätter sig på tvären när det gäller mig. 
Hur som helst så var det meningen att ta ut alla stygn nu på fredag men eftersom det här envisa såret inte vill läka och fortfarande blöder så får det vänta lite granna. skall då tillbaka veckan som kommer och ta ut dom sista.
Så ligger det till!
Nu tänkte jag fortsätta baka, jag gillar det!

Kika förresten in i min smyckesblogg, har precis skrivit några rader där så att ni vet vad jag sysslar med. Lade bla upp en massa inspirationsbilder till den kommande julen. Jag längtar som vanligt som ett barn, älskar julen!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0