Kvällens middag - LCHF

Alltså, jag överträffar mig själv hela tiden i köket numera, haha. Det jag gjorde idag blev helt otroligt gott och min sambo sa att det var det godaste han ätit i hela sitt liv. Det kan jag nog också våga säga. Fattar ni då eller?
Tog inspiration ifrån ett recept på lchfrecept.com men gjorde som vanligt om det till mitt egna. Det blir på nått sätt alltid bra då? Snacka om att egoboosta sig själv nu med allt skryt men jag är faktiskt duktig i köket nu.
Märks det att jag läser blondinbellas blogg tro? Haha.
Här har ni receptet, galet enkelt och som sagt jätte gott!

Ingredienser:
4 st kycklingfilér
500 g fryst broccoli
ca 1 dl vispgrädde
ca 3 dl creme fraiche
3-4 msk kycklingfond
salt & peppar
ca 3 tsk sambal oelek
1 pressad vitlök
1 pkt bacin
Riven ost (hoppar nog över den nästa gång)

Gör så här
Dela varje kycklingfilé i bitar och stek dom klara i smör, salta och peppra. Koka broccolin!
Lägg broccolin i en ugnsform och lägg kycklingen över. Vispa ihop grädde, creme fraiche, kycklingfond och sambal oelek efter smak. Slå såsen över kycklingen och broccolinm lägg baconskivorna över och strö till sist över osten. Sätt in i ugnen i 200 grader i ca 20 minuter.
KANON GOTT!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0