Mini weekend på ingång

Värktabletter fick avsluta denna dag.. Iallafall jobbdagen. Jag var tillbaka på jobbet idag efter att ha varit sjukskriven i 2 veckor. Det kändes oerhört bra och jag har fått så många goa kramar och fina ord så det är inte klokt. Blev riktigt glad och det var ju säkerligen tanke med det hela. Men att komma till jobbet och kollega efter kollega kramar om en och säger: Vad härligt att du är tillbaka! Eller åh, vad kul att se dig Lina!, då blir man ju glad.
Det gick bra hela dagen på jobbet, tills jag skulle gå hem. Då värkte det lixom till i magen för varje steg jag tog. Jag kände mig lixom trött och utmattad i magen, om man nu kan beskriva det så.
Men när jag tänker efter är det ju inte konstigt alls. Jag har ju sår på insidan som skall läka också.
Jag har ju inte direkt varit aktiv under min sjukskrivning så kontrasten blev ganska stor. På jobbet sitter man ju inte ner en sekund, nästan iallafall.
Så det fick bli lite värktabletter och soffläge när jag kom hem. Det känns bättre nu!
Mikael lagade middagen idag, det är inte ofta jag låter honom göra det. Jag är en liten taskmört som alltid själv vill laga mat, haha. Men idag gjorde han en jätte god wook till oss i våran nya wookpanna. Det var gott!
Annars har jag målat mina naglar ikväll, blev supersnyggt. Nu är dom långa och fina, fast det är dom oftast om jag ska vara ärlig. Så det blev ett höstigt, mörkt, skimmrigt, lila lack. Snyggt!
Nu kommer jag tillbaka till magen igen men den råkar vara i centrum .. Iallafall ett litet tag till. Imorgon skall jag tillbaka till distriktsköterskan. Hon ska kolla på mitt sår, det som inte hade läkt ordentligt när vi tog stygnen i fredags. Det har varit tejpat hela helgen och jag hoppas verkligen att det läkt ihop sig. Är trött på förbanden nu! Vill kunna duscha normalt och slippa att ha gigantiska plåster på magen. Helt enkelt!
Imorgon är det tisdag, för er som missat att det är måndag idag.
Det kommer bli en helbra dag, det vet jag redan nu. Direkt efter vårdcentralen åker jag till jobbet. Som vanligt kommer väl den dagen att springa iväg och efter det skall jag direkt hem och möta upp Sofia. Det blir så att hon kommer till mig. För på kvällen skall vi till ishallen och kolla på Team Boomerangs träning. Kul, tycker jag! Efter det åker jag med henne hem och sover där. Är lediga på onsdag, helt underbart! Så det blir som en mini weekend mitt i veckan, härligt.
Vi hörs lite senare i veckan! Kram på er.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0