Mission Complete - Kladdkaka

Mission complete! Det luktar nu helt gudomligt i lägenheten av kladdkakorka som står och svalnar på diskbänken. Det verkar som att dom blev bra! Jag får ju inte smaka, kanske imorgon eftermiddag om det blev något över ifrån Mikaels fredagsfika. 
Men jag dör inte om jag inte får smaka. Bakade ju en massa gott igår och jag har ju tjuvsmakat på smeten till kladdkakorna, hihi. 
Tänkte ge er receptet, det är superlätt och den är otroligt god. Vet att jag läst ett liknande recept en gång och där kallades den för GI-kladdkaka. Så vill du ha en god efterrätt med betydligt mindre kolhydrater, kör på denna!

Ingredienser:
100g osaltat smör
100g 90% mörk choklad
2 ägg
1 dl grädde
3 msk sukrin
(2 msk kakao) Tog faktiskt ingen kakao alls denna gången! Vill man ha i kakao, räcker det med 1msk
1 tsk vaniljpulver

Gör så här
Smält smöret och lägg i chokladen så det smälter ihop.
Ttillsätt grädden, ställ åt sidan, vispa äggen och sukrinet tjock och pösigt.
Blanda ihop smetarna och blanda, tillsätt vaniljpulvret och prova dig fram med kakao beroende på hur starkt man vill ha.
Sätt ugnen på 225 grader, i ca 6-8 min, den är godare när den har kallnat.

Serveras sjääääälvklart med grädde och gärna färska bär!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0