Recept - Kryddkaka - LCHF

Den mjuka pepparkakan inte bara luktade gudomligt, den smakade jätte gott också! Den här kan jag nog till och med bjuda mamma och pappa på, haha. Dom har varit lite kinkiga med mina LCHF-saker innan. Men jag lär mig hela tiden och för mina smaklökar är det ju sött. Sen känner jag också att det inte är lika sötsliskigt som andra kakor men det får man ju änå förstå när man blir bjuden på nånting som bakats utan socker och med lite kolhydrater.
Nu låter som att jag klankar ner på mamma och pappa, haha, absolut inte! Dom är bäst, det vet dom!
Men det är oftast dom som gestaltat försökskaniner, näst efter Mikael men han har också ätit lågkolhydratskost ett tag så för honom är det också sött!

Ingredienser:
4 ägg
3 msk sukrin
2 msk Sötrix flor
½ tsk vaniljpulver
100 g smält smör
½ dl kokosmjöl
1 dl pofiber
1 tsk kardemumma (malen)
1 tsk kanel
2 tsk bakpulver
½ dl vispgrädde

Gör så här
Ägg och sötningsmedel vispas lite pösigt, de torra ingredienserna blandas för sig innan allt blandas och hälls i en smord och pofiberbröad form. Gräddas i 175 grader ca 30 minuter.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0