Recept - Limekaka - LCHF

Jag har min i ugnen just nu och det ser bra ut än så länge. Väntar på att min kära sambo kommer hem med philadelphia osten så att jag kan göra toppingen. Av smeten att dömma kommer det att bli en riktig kanon-kaka, haha. Här får ni receptet!

Ingredienser: 
5 ägg
3 msk sötrix-flor + 2 msk Sukrin strö
saften från 3 st lime
100 g smält smör
2 dl grädde
1,5 dl kokosnötsmjöl
0,5 dl pofiber
1 msk fiberhusk/psyllium
0,5 tsk vaniljpulver
2 tsk bakpulver


Topping
200g mycket mjukt smör
100 g philadelphia ost
3 msk sötrix-flor + 1msk sukrin
Lite vaniljpulver
rivet skal från 3 st lime
Riven kokos

Gör så här
Vispa ägg och sötning till kakan och smält smöret. Häll i smöret, limen och grädden, blanda väl.
Blanda alla torra ingredienser väl med varandra och bland ner det i smeten. Grädda i en smord och bröad mellanstor långpanna ca 30 minuter i mitten av ugnen i 175 grader.

Förbered toppingen:
Blanda alla ingredienser och se till att smöret är mycket mjukt och att cream cheesen är rumstempererad.
Bred sedan krämen över den avsvalnade kakan och strö rikligt med kokosflingor över. Förvaras svalt
Receptet hittade jag på lchfrecept.com men gjorde som vanligt om det lite granna.



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0