Helgen i text

Det har inte blivit mycket bloggande i helgen men trots att jag fortfarande är invalid så har jag haft fullt upp. Med bara trevliga saker såklart! Har varit en riktig myshelg, precis vad jag behövde. Min fina moster och mina fina kusiner körde hela vägen från Småland upp till oss i fredags. Bra gjort av dom, har saknat dom massor.
Måste dock säga att jag varit lite besviken den här helgen men jag vet inte riktigt vad jag ska lägga besvikelsen på.. Antar att det är magen, ödet eller min otur som får ta smällen. Det är ju deras fel att jag ligger här som en invalid med tre hål i magen. Det är inte roligt längre och jag vill vara frisk NU!
Det ville jag vara i helgen också, när mina favorit kom på besök. Men nu kan varken jag eller någon annan göra nånting åt att jag blev sjuk i måndags så det har varit en bra helg ändå.
Jag klagar inte på helgen i sig utan på att jag inte kunnat vara Lina till 100%.
Men nog om det!
Dom kom i fredags som sagt, ganska sent så jag och Mikael var redan hemma hos mamma å pappa när dom kom. Vi snackade lite och sedan var det dags att äta middag. Var superhungrig så det passade perfekt. Efter maten följde mina kusiner med mig och min mage ut på en lite promenad. Det gick långsamt framåt men var skönt att gå en liten sväng. Jag behövde det av olika anledningar!
Vi pratade mest hela kvällen och kollade på tv lite till och från.
På lördagen hade vi siktet inställt på Frölunda torg. Det hade varit planerat redan innan jag blev sjuk, då var tanken att jag och tjejerna skulle ha lite av en heldag där. Men eftersom jag knappt går framåt så blev det lite andra planer. Vi, alltså jag mina kusiner, mamma och moster åkte till mormor för en liten fikastund. Trevligt! Vi hade ju tre generationer där i mormors lägenhet.
Efter det blev det en sväng till Frölunda torg! Jag vankade runt och Malvina sprang runt som en tok för att hitta så mycket som på kort tid som möjligt, haha. Vi ska absolut göra om det mer än en gång, när jag är frisk.
Efter en dag som den var jag trött och vi alla visste vad vi skulle få till middag så vi började bli riktigt hungriga med. Pappas hemmagjorda hamburgare, herregud! Dom som känner mig vet att jag bara älskar hemmagjorda hamburgare. Behöver inte vara pappas, vem som helst kan nästan göra dom, bara man gör dom själv!
Proppmätta satt vi och pratade efter maten med. Det är så skönt med oss, vi kan prata om allt.
Vi bänkade oss framför tvn och glodde en stund, tills vi bestämde oss för att sätta igång en film.
Blev en romantisk komedi, det funkar alltid!
Tog oss en lång sovmorgon och sedan har söndagen bara flytit på. Vi sa hej då till våra kära smålänningar, lika sorgligt varje gång. Sedan var det dags att duscha och byta förband på mig, jag hjälpte mamma med datorn och sedan hade jag lyxen att bli upphämtad av Jessica.
Vi handlade lite på vägen, eller jag plockade sakta men säkert ner varorna i korgen som Jessica bar på , haha. Väldigt bekvämt ändå!
Sedan åt vi middag här hemma hos oss, i våran lägenhet men Mikaels familj. Väldigt trevligt och bra att någon tar initiativ till sånt. Det är inte min och Mikaels starka sida. Kanske någonting vi borde jobba på?
Att bjuda familjerna på middagar är ju inte så svårt men det uppskattas och är faktiskt trevligt.
Nu ligger jag här i soffan och småkollar på tv. Mer än så är det inte!
Hoppas ni haft en bra helg!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0