What a sunday!

Vilken söndag! Den har varit hur bra som helst faktiskt. Lite som en söndag ska vara, ni vet, lugn.
Jag vaknade av mig själv i tid imorse igen, helt otroligt. Det är någonting som kommit på senare tid och då syftar jag inte på gårdagen och idag. Dock händer det, 9 gånger av 10, att jag tycker att klockan är för "tidigt" och somna om ungefär en timme till. Väldigt onödigt för när man vaknar för andra gången är man inte alls lika pigg längre, snarar tvärtom. Seg i huvudet blir man också. Jag kan nästan få ont i huvudet när jag sover för länge.
Men nog om det, tillbaka till söndagen!
Efter en god frukost som bestod av omelett (som förvörigt är sjukt underskattat, iallafall av mig) fixade vi iordning oss och tog bilen bort till Backaplan. Kilade in på Bokia och bytte den boken som jag köpte igår, vart faktiskt lite besviken på den och inte alls nöjd med innehållet. Så jag bytte ut den mot en bok som jag egentligen skull tagit i från början, fattar fortfarande inte varför jag inte bara tog den med en gång. Har skrivit om den en gång tidigare och den står faktiskt med på min "kladd-önskelista". Så det var en nöjd tjej som klev ut från Bokia idag.
Efter det var det återigen dags att springa in på Mekonomen, denna gången satt jag dock kvar i bilen och läste i min bok, haha.
Vi fick inte riktigt helt ordning på problemet förra söndagen så vi behövde fixa med bilen idag igen. Så efter Mekonomen, då min sambo köpt det som behövdes åkte vi hem till mina kära päron. Pappa och Mikael fixade bil medans jag och mamma roade oss på insidan, men inte hela tiden för vi gick även en liten runda med hunden. I kylan!
Det har ju varit ett riktigt höstrusk idag men jag har som sagt inget emot det. När man är på insidan.
Förövrigt så är bilen hel nu och det gick snabbare än vi trot. Så vi begav oss bort mot en Ica-butik som ligger nere vid Eriksberg. Hade nämligen fått ett tips om att dom hade ett ganska bra utbud av LCHF-varor.
Vi blev inte besvikna utan shoppade loss hyfsat rejält, för att vara en matbutik, haha. Hittade både strösocker, chips, bröd och mjöl men mjölet tog vi aldrig för det var så satans dyrt. Så mandelmjöl skall jag beställa på lchfbutiken.se tillsammans med några andra saker.
Nu tänkte jag avsluta söndagen med en kopp te, som jag ärligt talat redan sitter och dricker. Samt en liten stund på spikmattan, i sängen och med en t-shirt på. Jag erkänner att jag faktiskt inte ligger rakt upp och ned på det hårda golvet med en spikmatta under. Jag gör det bara inte. Det gör ju så fruktansvärt ont!
Fick med mig pappas spikmatta hem, han använder den inte sådär jätte flitigt om vi säger så.

Så, nu vet ni på ett ungefär vad jag har haft för mig denna söndag.
Börjar sent imorgon så jag har en mysmorgon framför mig. Jag gillar det!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0