Tacosgratäng - eget recept- LCHF

Eftersom jag inte hittar ett recept på tacogratäng som passar mig så hittar jag helt enkelt på ett eget. Svårare än så är det ju inte!
Vi har tacofärs kvar sen i fredags som numera ligger i frysen, tänkte värma upp den i stekpannan, ev krydda lite mera och bland en sås av creme fraiche och tacosås. Sedan tänkte jag lägga köttfärsen i botten, strö över lök och tomat skivor, hälla över såsen och toppa med en massa god riven ost. In i ugnen, typ 200 grader i 15 min eller nått. Helt enkelt tills osten har smält. Låter väl kanon? Och jag hoppas verkligen det blir gott :) Är sugen på en riktigt god och saftig tacogratäng. Självklart med en sallad till!

Önska mig lycka till, blir den inte god blir jag grymt besviken haha!

Update efter middagen: Lade knaperstekt bacon i botten och sedan på med allt det andra. Blandade creme fraiche med tacosås, precis som jag sa, men pressade ner en vitlöksklyfta och kryddade med spiskummin samt paprikapulver och peppar. Inget salt eftersom baconet är så salt!
Det blev succé, supergott med andra ord! Enkelt var det också. Rekommenderas.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0