Brevbäraren plingade äntligen på!

Igår var ingen bra dag men visst måste man ha sånna också?
Idag däremot är en mycket bättre dag. Idag plingade brevbäraren på dörren och lämnade paket till mig. Varför blir man så glad för paket? Jag visste ju vad som låg i. Det var till och med jag som beställt det, haha. Ändå blev jag helt lyckligt och när brevbäraren sa: Hej, jag har paket till dig! Så svarar jag: Åh, grymt! Tack, med världens leende på läpparna. Men jag blev extra glad eftersom jag igår såg brevbäraren gå upp i alla uppgångar utan våran. Haha ja, jag har stalkat denna stackars brevbärare i några dagar nu. Så äntligen kom då min bok som jag ställt. En alldeles ny bok på marknaden. Som verkar otroligt bra och med otroligt bra menar jag att den är fullspäckad med en massa goda, lovande recept. Har faktiskt redan tagit mig i kragen och provat ett recept. Eller jag har hittills hunnit prova halva. Den är i ugnen nu, sedan skall det göras kräm som skall smetas på toppen. Gott!
Får nämligen besök imorgon, eller rättare sagt lite sällskap. Man blir otroligt sällskapsjuk när man är hemma och är sjuk. Stackars min sambo. Jag har sms-bombaderat honom hela veckan. Men tänk er att man ligger i soffan, helt ensam. Man kollar runt på nätet, på olika tv-program och Sex and the city. Med allt det här omkring sig har man hel del tid att tänka och fundera. Det är inte bra med för mycket tid alltså.
Förut idag tog jag tag i lite saker, känner mig lite bättre piggare idag, tjoho! Så jag pälsade på mig för att gå och slänga återvinningen. Duktig tjej!
Det var ju svinhalt ute. Höll på att halka 3 ggr och det var bara på ditvägen. Gud!
Kasta hit ett par broddar någon?! Förstår alla pensionärer fullt ut som är så söta med sina broddar och små steg, när dom är ute och går. Men trots detta väglag tog jag en sväng runt husen. En 10 minuters promenad, otroligt skönt. Jag ansåg att jag behövde lite luft nämligen. Hade inte varit ute på 2 dagar eller kanske 3?
Så, det är min dag, hittills. Jag har inte kollat på ett endaste satc-avsnitt idag. Tokigt!
Oroa er inte, jag skall ta tag i det. När kakan är klar!
Borde få i mig någon slags lunch också. Tror att min nybakade kaka och en kopp te får agera lunch idag. Gott!
Måste kolla kakan nu. Den får ju inte brännas!
Vi hörs sen.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0