Grekiskt ikväll

Ah, vilken söndag! Jag ska vara så o-svensk och skryta med att jag har haft en helt perfekt söndag!
Vi kom hem för en liten stund sedan så jag har precis krupit ner under täcket. Så vet ni vart jag befinner mg!
Jag tänkte att jag går igenom dagen ifrån början. Blir lättast att hänga med då.
Vi sov otroligt länge. Det var en sån där morgon när man inte måste gå upp, alls. Så vi klev inte upp förrän efter 12 och eftersom vi lade oss vid 00-snåret igår betyder det att vi spenderat ett halvt dygn i sängen. Så otroligt skönt!
Jag sov inte konstant, hela tiden. Vaknade vid 9-tiden och gick upp en liten sväng. Då var det grått och trist ute (det regnade hela dagen igår) så jag gick och la mig igen. Pillade lite med mobilen men när jag sedan lägger ifrån mig den och började tänka och fundera på saker, då är det svårt att inte somna om. Sedan höll jag på så i två timmar. Att pendla mellan att sova, drömma och fundera. Skönt!
Sedan blev det en ordenlig frukost med bla ägg och bacon. Smaskigt värre! Under den här tiden hade solen lyckats att ta sig fram så det var strålande väder ute. Lovely. Så jag bestämde att det var dags för en promenad.
Jag låg ju som sagt i feber, hela förra veckan och nästan kvävdes av rastlöshet. Så det var otroligt skönt med en promenix! Vi gick varken raskt eller långt eftersom jag fortfarande inte är riktigt bra. Vi hittade en bänk, längs med en husvägg och där var det perfekt att sätta sig och suga i sig lite sol. Riktigt skönt faktiskt!
Efter en stunds degande i soffan under den absolut gosigaste filten började vi att göra iordning för att åka in till stan. Min kära sambo bokade bord på den godaste, grekiska restaurangen i stan. Våran favorit för att vara exakt!
Sedan åt vi såklart sjukligt god mat och jag njöt i hela kroppen. Fy tusan vad gott!
Vi bytte, lätt som en plätt, bort potatisen mot sallad med olivolje-dressing. Jättegott!
Dock tog jag en drink innan maten, den är fruktansvärt god så det är inte klokt så idag fick jag det! Haha.
Nu ligger jag så här i sängen och är redo för att sova. Redo inför en jobbvecka? Lite faktiskt men jag är inte helt frisk än så jag hoppas mest på att jag ska orka ta mig igenom dagarna.
Det som varit mest frustrerande är träningen. Jag bara måste vara helt bra tills på onsdag, för då sak minsann tränas!
Hoppas ni också haft en söndag och helg.


Kommentarer
Du heter? Anna

Kul att fi svarade :)Håller med, pressbyråer kryllar de inte av hör i Småland. Bor 8 mil söder om Jönköping. Ligger ditt gym centralt? Vi ska till Göteborg om en månad och jag tvivlar på att någon butik tar in den :/ ska maila kvantum och se. Jag mailade dem om en LCHFhylla och de fixade dem iaf :) om inte annat får jag ta mig till ditt gym om de ligger centralt :)) vad jobbar du med?

2012-02-19 @ 21:49:11
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/
Du heter? Anna

Förresten, låter du haft en alldeles underbar söndag :))

2012-02-19 @ 21:50:18
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/
Du heter? Anna

Förresten, låter du haft en alldeles underbar söndag :))

2012-02-19 @ 21:51:29
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0