Grilla korv över öppen eld.. Ni vet?

Go'middag, trots att vi precis ätit lunch haha. En väldigt sen lunch men god, det var den. Inte så stor eftersom det trots allt blir middag om några timmar. Tänkte göra tacopaj av resterna från tacosen i fredags. Smart tjej!
Sitter i vanlig ordning i soffan med laptopen i knät, tänkte göra mig en kopp te och sedan sjunka ner framför tvn. Men det är inte ett avsnitt sex and the city som ska avnjutas utan en del av serien Bron. En sån där polis-serie som gick på tv nu i höstas. vi har kollat på två eller tre delar så vi kände att det var dags att tag i en till.
Det är inte riktigt min grej det där med polis-serier, faktiskt. Jag hade ju bra mycket hellre kollat på SATC. Men vad gör man inte för laget lixom? Det sitter förövrigt perfekt med en film just nu. Snön yr på utsidan och jag har mina duntofflor på fötterna. Bra kombo!
Annars har det varit en riktigt bra söndag hittills. Hade en otroligt mysig morgon innan det var dags för mig att hoppa i träningskläderna. Jag hade bokat upp mig på en timmes zumba-pass och fy sjutton vad roligt det är!
Grym instruktör idag med så det kändea grymt bra. Svetten den rann, gött!
När jag kom hem, efter träningen hade vi besök av ingen mindre än min kära mor och min kära bror. Trevligt!
Min bror flyger till USA imorgon sen ser vi inte honom förrän i juli.. Men jag antar att det kommer gå ruskigt snabbt, vilket är bra. För då är det ju sommar snart! Kanske till och med är mitt uppe i semestern. Lovely!
Jag är lite kluven angående vädret just nu. En del av mig älskar vintern, vill inget hellre än att åka ner till mina fina i Småland och åka skridskor, pulka, grilla korv över öppen eld och bara mysa. Ni vet sånt där mys när man dricker varm choklad så fort man kommer in för att man är så jäkla kall. ÅH, ge mig!
Jag hade verkligen behövt det. En liten semester nere i det fina Småland.
Samtidigt så finns det en liten del inom mig som längtar massor till våren. Då det precis börjar bli varmt, sådär så man slipper ha sin jacka på sig hela tiden men fortfarande inte varmt, lixom. Ni vet?
När man börjar få lite, lite fräknar på näsan och kinderna. Det längtar jag till.
Men våren får faktiskt inte komma för fort. Jag är inte redo än!.. Tur är väl det, för det dröjer minst två månader innan vi är där.
Nu blir det då lite film och sådär. Vi hörs kanske sedan!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0