Nybakat till frukost!

Lördag, it is!
Det är strålande sol ute och helt underbart väder. Min första tanke när jag vaknade förut var att jag skulle ut och ta en promenad. Kollade på termometern och har hållit mig inne sen dess. Herregud vad kallt!
Jag gör dock annan nytta, jag bakar nämligen bröd. En massa bröd! LCHF/lågkolhydratsbröd såklart, dumt att göra något annat ;)
Jag har hittat helt nya recept och har precis slängt in bröd nr 1 i ugnen. Ska bli kul att testa sen!
Min kära sambo ligger fortfarande i sängen så snacka om lyx att vakna upp till nybakade bröd.
Han har det bra han!
Har faktiskt fönstret öppet på glänt, här i köket och det är en massa fåglar som kvittrar. Snacka om att jag får vårkänslor!
Jag tänkte kanske åka till gymmet en sväng idag och gå lite på crosstrainern bara men jag får se vad som hinns med! (Jag har ett 60min zumba-pass inbokat imorgon)
Nu har jag kommit in i värsta bak-mode och har en kladdkaka som skall göras lite senare också. Jag gör nämligen inget annat än att baka kladdkakor, haha. Vi skall iväg på middag ikväll och jag vet att det blir efterrätt efter maten.
Typ världens godaste cheescake som tyvärr innehåller en massa socker. Så istället för att jag ska gå under, eller helt enkelt synda ihjäl mig så tar jag med mig den där supergoda kladdkakan till mig och Micke. Smart va?
Han fick välja efterrätt och tydligen har kladdkakan gått hem, kul!
Dock har jag redan planerat att någon gång i framtiden göra cheescake-receptet i lchf-form. Det är ju massa bra saker i det redan, en väldans massa ägg, philadelphia-ost och grädde. Så byter vi ut sockret mot naturligt sötningsmedel, kommer bli kanon.
Men den ska stå i frysen en massa timmar så det blir inget med det idag. Vi kör på kladdkaka!
Nu skall jag ta tag i bröd nummer 2. Vi hörs sen!



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0