Poetiskt Lina

Jag vill så himla mycket att jag snart spricker. Jag vet inte vart eller vad jag ska börja med. Det mesta jag vill, kommer inte kunna ske på en gång och det är så fruktansvärt frustrerande! Jag är sådan som person. När jag kommit på någonting, en idé eller någonting jag vill ha eller göra, så skall det helst hända med en gång. Inom två röda sekunder, om det går. Vissa saker klarar jag av att vänta på, andra inte. Får jag vänta för länge kan jag bli, ledsen är fel ord men jag känner mig tom. Kan man göra det?
Eller, det kan man för jag gör det. Jag får en hopplös känsla i kroppen lixom. Det är inga livsviktiga saker, i andras ögon men i mitt liv är dom det. Så det är så jobbigt att inte kunna nå dom. Att inte ens kunna ta på dom lite. Mina drömmar.
Jag behöver bli bättre på att skapa delmål, påvägen till mitt stora mål. Det är nyttigt att kunna göra det, har jag kommit underfund med. Men hur gör man? Kanske borde hoppa in i Blondbellas värld, hon verkar vara en stjärna på det där. Hon når ju dit hon vill. Jag står mest och stampar på samma ställe. (Känns det som).
Det här blev ett väldigt djupt inlägg men visst skrev jag innan att när men är helt ensam hemma, hinner man tänka och fundera en jävla massa. Det är precis vad jag har gjort!
Jag kan nå mina mål, för dom är inte omöjligt. Trots att det just nu känns omöjligt. Men jag behlver helt enkelt lära mig att skapa delmål. Mål jag kan nå på vägen, det måste ju bli roligare och lättare då. Visst?
Sedan, även om jag inte är ensam hemma hela tiden så är jag ganska bra på att tänka. Jag är väl sådan som person också. Vi är ju olika, visst?! Man ska vara olika tycker jag. Det är bra!

Tänker vara så poetisk och skriva lite saker, värt att tänka på.
En som riktar sig till mig själv och mina drömmar och mål, haha. Dom andra två var bara söta!
Även den som går sakta kommer fram!
En vän är den som vet allt om en, men ändå fortfarande tycker om en.
En verklig vän är någon som kommer in, när resten av världen går ut.
Tack för mig. Skönt att släppta ut lite ordentliga tankar ibland också!



Kommentarer
Du heter? Anna

Hej! Vilken fin blogg du har!

Jag äter oxå enligt LCHF =)

Försöker hitta vitamin well stevia i småland. Brukar du köpa de?

2012-02-17 @ 22:12:29
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/
Du heter? Anna

Hej! Vilken fin blogg du har!

Jag äter oxå enligt LCHF =)

Försöker hitta vitamin well stevia i småland. Brukar du köpa de?

2012-02-17 @ 22:12:36
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0