Världens godaste middag

Jag känner att jag bara måste dela med mig av ett recept. Det är inte vilket recept som helst utan receptet till världens godaste middag, som vi gjorde förut. Galet gott blev det och fruktansvärt enkelt att göra. Jag slängde bara ihop lite, sådär på en höft ni vet och så blev det så otroligt gott!
Let me tell you:
Jag blandade, 800g köttfärs med 2 ägg, 150g fetaost och så kryddade jag som jag själv ville med salt och svartpeppar, oregano, lite mynta och lite timjan. Pressade i en vitlök och hällde i någon matsked vatten. Allt det här rörde jag ihop och så fick det stå en liten stund.
Formade sedan små fina biffar som jag stekte i ganska rikligt med smör. Lät dom bli nästan helt färdiga. Det sista fick ugnen sköta. 175 grader en liten stund. Perfekt!
Till det gjorde vi gräddstekt sambalvitkål som kan vara något av det godaste man kan äta. Vem behöver potatis eller ris när man kan göra sambalvitkål? Det är så satans gott och också det är fruktansvärt enkelt.
Strimla vitkålen, stek den i en klick smör tills den mjuknar. Slå på en skvätt grädde (det ska inte bli någon soppa) och låt småputtra tillsammans med Sambal oelek. Styrkan där bestämmer du själv! Salt och peppar förhöjer allting, så krydda efter smak.
Hur enkelt som helst och jag lovar, det är fruktansvärt gott.
Till detta hade vi en otroligt god sås, även den slängde jag ihop på en höft. Gud vad jag skryter tycker kanske ni men det här skall jag inte ta all ära för. Jag vill nämligen tacka min mamma och pappa för att dom lärt mig ett och annat i köket. Jag tog stek-skyn från stekpannan och blandade med creme fraiche, grädde och samma kryddor som jag använde i biffarna och voilá så hade vi en supergod sås.
Det här inlägget blev värsta matlagningsprogrammet, I know. Vill du inte laga världens godaste mat på ett superenkelt sätt så behöver du inte det. Det är ingen som tvingar dig.
Här är, för den som vill, ett tips på vägen. För det blev som sagt otroligt gott och var fruktansvärt enkelt.
Tack för mig!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0