Falukorv i ugn a la LCHF

Inspirationen till kvällens middag hittade jag, som vanligt, här!
Och här har ni receptet:

Ingredienser:
1 gul lö
1 tomater
ca 600 g Falukorv, minst 70 % kötthalt
1,5 dl grädde
100 g Philadelphia
1,5 dl creme fraiche
1 tsk dijonsenap (jag tog nog mer en 1msk)
½ tsk chilipulver
Franska örter
1 msk sambal oelek eller mer
1,5 dl riven ost


Sätt ugnen på 200 grader.
Skala löken och skär både den och tomaten i skivor/klyftor.
Drag av skinnet på falukorven och skär skåror med ca 3 cm mellanrum .
Lägg falukorven i en ugnsfast form och tryck ner löken samt tomaterna i skårorna.
Blanda grädde, philadelphia och creme fraiche i en bunke. Rör runt tills det blir slätt. Tillsätt dijonsenapen, chilipulvret, sambal oeleken och dom franska örterna. Häll blandningen över falukorven.
Strö över den rivna osten.
Grädda i 20-25 minuter i mitten av ugnen.

Jag kokade även broccoli som jag lade i formen samt lite skivad purjolök. Kokade även ett knippe sparris som vi hade bredvid.
För att vara helt ärlig, as god middag!
Nu är det läge att tvätta bort sminket och sedan krypa ner under världens bästa, fluffigaste täcke! Sovdags med andra ord. Börjar inte klockan 6 imorgon vilket, nu för tiden, betyder sovmorgon. Jag börjar inte förrän kl 7 haha och jobbar till 18. Så nog behöver jag min skönhetssömn alltid.
God natt på er!


Kommentarer
Du heter? isberg

hejja lchf, good shit!

2012-01-02 @ 22:46:41
URL: http://paandrasidansverige.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0