Note to self!

Okej, jag har precis druckit min tredje kopp te för dagen. Jag tror helt klart att jag utvecklat något slags te-beroende på jobbet precis så som mina kollegor dricker kaffe. Jag gillar ju inte kaffe, hur mycket jag än försöker så går det inte. Tycker däremot att det luktar helt gudomligt gott men smaken är så långt ifrån gudomlig man kan komma!
Men te däremot, det är gott! Har som sagt druckit tre koppar redan och dagen är inte slut än. Vad tror ni, kommer jag upp i fem tro?
För oftast tar jag ju en kopp då jag kommit hem och sjunker ner i soffan framför Sex and the city.
Påtal om den serien så blev det inget avsnitt igår, haha. Sängen lockade för mycket och jag somnade som en stock vid halv tio.
Så jag var pigg när klockan ringde kl 05:00 imorse. Men sen tar det allt ifrån 10 minuter till en timme så är jag skit trött. Varför är det så?
Jag är nästan alltid, 9 gånger av 10, pigg då min klocka ringer. Jag är inte den som ligger kvar och snozar en halvtimme utan jag går upp efter första signalen. Nästan alltid!
Ibland är ju sängen så otroligt skön att man bara måste trycka på snoze en gång, men 5 minuter senare så ringer klockan igen och då är det dags att hoppa upp.
Jag fryser som en tok idag! Sitter just i detta nu med gåshus faktiskt, trots att jag har en kofta på mig. Det är å andra sidan fruktansvärt kallt ute. Typ kring 5minus men det blåser och i blåsten är det säkert 30 minus! Det kändes så när jag var ute förut i alla fall.
Det börjar närma sig lunch! Är riktigt hungrig. Sitter på kontoret denna eftermiddag. Eller egentligen är det ju inte ens eftermiddag än, sa ju precis att det var lunch men eftersom jag jobbat sen kl 6 imorse så känns det så.
Men jag har några timmar kvar sedan är dags att prova på ett yoga-pass.

Påtal om att det är kallt har en "note to self" som jag måste komma ihåg, lägg en handkräm i väskan!
Mina händer klarar inte mer kyla snart. Måste smörja! Fick en bodylotion (påtal om handkräm) av min bror i julklapp som luktar helt, hm sagolikt gott? The body shops produkter brukar ju lukta helt underbart, så även denna - Satsuma/Clementin.
Nej nu går jag och värmer min lunch, vi hörs!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0