Sällskap i duschen ..

Hur bra lördag är det inte då? Det är verkligen en Lina-lördag idag. Det har ju snöat i princip hela dagen, det är så otroligt fint ute så jag måste lixom gå och kolla ut genom fönstret lite då och då. Mest för att se så att det ligger kvar. Man har ju annars vant sig vid att det kommer lite snöblandat regn, så får man upp förhoppningarna och sedan, en timme efter så har allting regnat bort.
Men nu äntligen fick vi lite vinter!
Trots att jag längtar till våren och sommaren (drömmer mig fortfarande bort till Grekland, helt ärligt så drömde jag om Grekland inatt, haha) så är det skönt med lite vinter. Det där andra, det kommer ju så småningom.
Imorgon skall jag ta mig en lång, härlig vinterpromenad. Men det får bli hemma i Lilleby, med hunden och lite annat sällskap så som min sambo och en mamma. Kanske till och med att en pappa kan följa med, man vet aldrig!
Annars är det en lugn lördag planerad här hos oss. Vi ska äta hemmagjorda hamburgare, så jag ska snart slänga ihop mina lchf-hambrugerbröd. As gott ska det bli, rent ut sagt.
Efter det blir det kladdkaka! Jag har precis bakat och dt luktar helt gudomligt gott. Jag tjuvsmakade på smeten, är inte det havla grejen med att baka? haha. Den var iallafall förvånansvärt god, smakade precis som "vanlig" kladdkaka. Lycklig tjej den här gången med! Återigen hittade jag receptet från min bakbok jag fick i julas. Den är grym!
Vi var och handlade lite idag, fyllde kylen med en massa goda saker. Gillar när det är nyhandlat!
Köpte bla tre nya smaker till soda streamern, så det blir smaksatt bubbelvatten, såklart.
Annars har det inte hänt så mycket mer idag. Vi tog oss världens längsta sovmorgon, vi ville helt enkelt inte gå upp och inte vakna heller för den delen. Gott var det!
En god frukost och en dusch på det. Åh, nu kom jag på vad dom hände när jag skulle duscha förut, haha. Hörde ni någn skrika som en stucken gris kring 12:30 så var det jag. Jag hade nämligen sällskap i duschen. Sällskap i form av världens, jag överdriver inte, största spindel!
Jag hoppade nog en meter utanför duschen och Mikael kom och räddade mig. Eller snarare räddade spindeln för jag skrek, DÖDA DEN!!! Men han slängde ut den på balkongen, snäll som han är.
Tur att det är snö, mohaha!
Nu blir det avsnitt sex and the city, sedan hamburgerbröd och efter det då mat och såklart kladdkaka.
Gott, vi hörs!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0