Yogat för första gången

Och så var det det här med Yoga. Vad tyckte jag egentligen?
Alltså skall jag vara helt ärlig så vet jag inte riktigt. Vet inte om jag fångades sådär med en gång. Det var inte kärlek vid första ögonkastet om vi säger så men jag ska absolut ge det en chans till, det ska jag.
Jag hade inte världens bästa dag på jobbet idag. Eftermiddagen gjorde mig otroligt seg!
Så träningen lockade inte alls men jag tog mig dit ändå. Börjar bli lite peppad, sugen och den känslan håller i sig enda in till omklädningsrummet där jag upptäcker att jag glömt mina byxor. I samma veva som jag märker detta så försvann träningslusten. Men jag är ju inte den som ger mig! Så jag tar på mig mina vanliga byxor igen och tänker att det säkert går att träna i dom. Dålig tanke. Mycket dålig tanke!
Jag går ut till tjejerna i receptionen och berättar om mitt lilla dilemma och får då låna ett par byxor! Ett par korta sportlife-tights. Perfekt! Perfekt att jag fick låna byxor. Ganska o-perfekt att jag inte hade rakat benen.
Som tur var så är det ganska mörkt under ett yoga-pass endast tända ljus typ, väldigt mysigt förövrigt.

Jag ligger återigen som en död på soffan. Tror allt att yogan fick mig att slappna av ändå.
Har en skön trötthets-känsla i kroppen och jag gillar det. Ska strax krypa ner tänkte jag. Har två långa dagar kvar att jobba, sen blir det helg!
Fick ett roligt besked idag men jag vill inte berätta om det förrän det blir aktuellt, om det blir aktuellt.
Men det gjorde min dag lite roligare! Tur var väl det.
Vill bara ge ett frukost-tips till alla lchf:are som läser min blogg. Jag åt en supergod frukost imorse, lätt som en plätt att ha med sig till jobbet också.
Jag har tröttnat lite på den turkiska yoghurten så jag köpte vanlig naturell yoghurt, den ekologiska med aningens högre fetthalt.
Så, jag blandade den med vispad grädde. Hade färdig grädde kvar, vispad sen igår. Tidigare har jag alltid haft en skvätt vanlig, flytande grädde i men yohurten blir så lös då så jag tänkte prova med vispad.
Sagt och gjort. Så yoghurt, vispad fluffig grädde, lite hallon, lite nötter och linfrön blandade jag ihop och fy tusan vad gott det blev. Nästa gång ska jag blanda i lite vaniljpulver i yoghurten också, mums!
Detta håller man sig mätt på länge och det var riktigt gott. Prova, så får ni se.
Nu säger jag tack för idag och god natt.


Kommentarer
Du heter? Emma

Jag tycker absolut att du ska ge yogan en chans till. Vilken slags yoga var du på? Jag var tidigare ledare för poweryoga. Jag tyckte inte heller att det var det roligaste då i början. Man tyckte övningarna var svåra osv. Men efter ett tag märkte jag att det faktiskt funkade jättebra. Precis som du skriver så får man en skön trötthetskänsla av yoga. =) Det hjälpte mig att slappna av och jag blev även mycket vigare. Lycka till med träningen! :D

2012-01-28 @ 16:06:02
URL: http://emmasallabus.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0