Världens godaste!

Det har blivit dags att krypa ner i min goa säng efter en ledig dag. Otroligt skönt med ett bryt såhär mitt i veckan men också otroligt förvirrande. Jag kan inte komma överrens med min hjärna om vilken dag det är? Helg eller inte helg? Det har varit min stora fråga idag.
Den har hur som helst varit skön. Vaknade utvilad, älskar när man gör det, och började genast med frukost och sedan blev det häng framför tvn. Där kollade jag på diverse program tills jag fick för mig att gå ut på balkongen och insåg att det inte alls var as kallt (som jag gått och trott hela förmiddagen) utan att det faktiskt var riktigt skönt väder!
Så, jag bytte ut tvn mot min nuvarande bok och satte mig tillrätta i solen. Gott!
Hoppade sedan i träningskläderna och tog med mig Mikael ut på en rejäl powerwalk. Det är så bra när man går två eller rättare sagt när Mikael går med mig, han peppar så bra. Svetten rann och i backarna gick mina tankar ungefär såhär: Rumpa, lår, rumpa, lår, rumpa lår!! Haha. Kändes riktigt gott tills halsen och ärat började protestera lite men då trappade jag bara ner på tempot. Jag var otroligt jogging-sugen men hellre göra som jag gjorde idag och vakna bra imorgon än köra på idag och kanske bli sjuk igen. Bra tänkt va?
Har även hunnit att slänga ihop världens godaste middag(!), LCHF-pasta med kycklingspett. Fy tusan vad gott det var!
Kommer definitivt att göras igen. Slänger upp en bild på min tallrik som jag inte ens orkade äta upp. Inte tallriken såklart men portionen som låg på. Knasigt men bra antar jag :)
Det här med att tänka på att ta lite mindre portioner har nog haft en liten verkan på min mage.
Nu är det sängen som sagt, vi hörs!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0