Celsius

Måste dela med mig av dagens middag. Vi åt tunnbrödsrulle med mos! Hur gott som helst. Det var såkart korv och gurkmajonäs i också men det blir för långt då, namnet på rätten alltså. Man säger väl bara så, tunnbrödsrulle med mos? Hur som helst, ni fattar vad jag menar.
Så, hur lyckades jag nu äta den här rätten med knappt några kolisar alls? Det är ju både bröd och potatismos?
Let me tell ya. Ni som är med i lågkolhydratskostsvängen, hjälp, är det ens ett ord? Nu blev det det. Ni har säkert sett pasta-receptet som florerar runt på lite olika bloggar och hemsidor? Jag provade att göra pasta av det i förra veckan och det var helt okej. Men jag hade även då läst att folk provat att göra tortillabröd/wraps och tunnbröd av det. Så detta provade jag idag! Det är väldigt enkelt att göra och går ganska så snabbt. Det är ju bra alla gånger.
Till detta gjorde vi blomkålsmos och smakade en ny chorizokorv med 95% kötthalt, otroligt god! Gurkmajonäsen blandade jag ihop som vanligt och fy tusan vad bra det blev men jäklar vad mätt man blev! Vi blev helt förvånade båda två. Vi orkade en var. Sen var det stopp! Hur bra som helst.
Så, det blev lite bröd över som jag tänkte ta till frukost imorgon. Så ser vi om det även håller som frukost bröd. Eftersom det var så otroligt mättande passar det ju perfekt som frukost.
Vill ni ha receptet? Säg då till, annars håller jag det för mig själv. Mohaha.
Nu gör jag detta inlägget helt matrelaterat, så dom som inte är intresserade kan solla bort det.
Då vi var och handlade förut hittade jag vitamin/energidrycken Celsius i drick-kylen. Kanon tänkte jag, vi provar! Sagt och gjort. Vi tog smaken Lime/Citron eftersom jag hört att den ska vara godast. Självklart är smaken som baken men i den kylen fanns typ 5 olika smaker så jag var glad att jag hade någonting att gå efter.
Vet inte om ni har hört talas om den? Jag tänkte läsa lite mer om den. Men den ska tydligen hjälpa förbränningen på traven. Den innehåller 2 kolhydrater och en jädrans massa koffein och vitaminer. Lite mineraler och annat smått och gott. Den är sötad och smaksatt med natruliga ämnen, står det på förpackningen. Jag har inte läst så mycket om den som sagt utan ville mest bara prova. Har läst att lchf:are provat den och då blir jag ju såklart nyfiken. När man dricker den så höjer den kroppstemperaturen och därför förbränner du lite extra kalorier. Jag kände ingen direkt skillnad om jag ska vara ärlig. Sedan satt jag ju i och för sig och kände efter hela tiden, haha. Typiskt mig att göra så bara för att jag vet att den ska höja temperaturen. Dock hade jag ju redan feber, så jag vet inte men den var helt klart god att dricka och funkar det så är det klockrent. Jag dricker hellre en sådan ibland än "vanlig" läsk. Sen slog det mig att den kommer ju vara perfekt att blanda drinkar med. Men det tar vi i ett annat kapitel, haha.
Den finns hur som helst i en väldans massa smaker och jag tänker läsa lite mer om den här drycken. Vet att den säljs på gym! Och många tar den i samband med träning för att förbränna ytterligare.

Ni får ursäkta mina fula naglar. Då syftar jag på nagellacket.


Kommentarer
Du heter? Anna

Jag gillar cola och apelsin bäst =)

2012-03-12 @ 21:16:30
URL: http://overenskommelsen.blogg.se/
Du heter? Karin

Jag har läst någonstans att man INTE ska mixa celsius och alkohol, just på grund av den höga koffeinhalten, men jag kan inte minnas var.. Kan ha varit deras egen hemsida. Kolla upp det innan du testar!

2012-03-16 @ 10:44:16

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0