En ny smoothie

God morgon! För dom som jobba är det ju snart dags för lunch. Skälv sitter jag och väntar på frukost. Den står en stund i frysen eftersom den inte var lika god ljummen. Jag provar en ny smoothie idag och än så länge, förutom att den var ljummen så verkar den god! Den är gjord på kokosgrädde, typ som kokosmjölk, den är alltså helt laktosfri. Sedan hade jag i hallon, några gojibär, vaniljpulver och lite, lite sötning. I med allting i mixern och 'svosch' så hade jag en smoothie. Den doftar gott av kokos! Tror att den kommer mätta riktigt bra. Vi får se!
Jag kan ibland tänka på skillnaden, hur jag gör smoothie nu och förr. Förr hade jag alltid i en massa bär, vaniljyoghurt och mjölk samt florsocker. En ganska så rejäl sockerbomb alltså. Till skillnad från den som jag gjorde idag. Den mättar dessutom mycket mer och båda sorterna är goda! Just sayin'.
Förövrigt är det en ganska tråkig fredag idag, det är lixom helt dimmigt och grått ute. Har inte ens brytt mig om att kolla på termometern. Min tanke är hur som helst att ta en liten promenad idag. Läkaren rekommenderade det och jag kan ju inte annat än att hålla med om att det låter klokt. I lugn takt och så får jag i mig luft! Toppen. 
Så kanske man kan bli frisk också?
Jag var som sagt hos läkaren idag och det var inte allt som stod bra till. Vi väntar på provsvar, antar att jag får dom i början på nästa vecka. Så får vi helt enkelt se vad dom händer sen. Jag hoppas såklart på att proverna inte ska visa någonting och att jag blir frisk snart. Jag är så tränings-sugen att jag snart spricker. Jag skulle till och med kunna tänka mig att gå och jogga, DÅ är jag sugen. Men jag vill verkligen träna nu. Det är inte roligt det här.
Men jag biter ihop lite till och kommer köra järnet när jag blir en friskis!

Nu tänkte jag hugga in på min smoothie. Vi hörs lite senare.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0