Piffat upp hemma

Det slog mig nu att jag inte bloggat på hela helgen, vad hände där egentligen? Jo, det som hände var att jag låg med feber i helgen också. Det händer ju inte supermycket när man är sjuk. Därav inget bloggande! Men det har trots febern, som jag förövrigt är oerhört trött på vid det här laget, varit en bra helg.
Jag har haft min Mikael hemma hela helgen och det uppskattas ♥
I fredags tog vi oss till affären för att köpa fredagens middag. Det blev tapas! Vi plockade helt enkelt saker som vi tycker om, det var allt ifrån fetaost till kalkonpastrami till västkustsallad. Det blev en himla blandning men otroligt gott. Det slog mig då att väljer man bara bort brödet så är det ju inga som helst problem att få ihop en lchf-tapas. Lite goda ostar och rostbiff mm blev ju perfekt. Så vi satt och plockade en stund tills vi helt enkelt inte fick i oss mer. Gott!
Efter det hade vi bara en myskväll. Gick och la oss ganska tidigt. Lördagen var en riktigt bra lördag. Killarna och jag käkade världsgod tacos och kollade på mello. Det var riktigt trevligt och framför allt gott med tacos. Jag har verkligen fastnat för det! MUMS. Det var otroligt skönt att få lite sällskap också. Guld!
Igår var en sådan dag där jag gick runt och plockade lite här och lite där, ungefär hela dagen. Visst har man sånna dagar ibland? Jag tröttnade på hur det såg ut i våra fönster och gjorde helt enkelt om där. Sedan passade jag på att byta plats på lite fåtöljer mm i vardagsrummet. Blev riktigt bra!
Så nu sitter jag, i den fåtöljen jag brukar sitta i när jag inte umgås med soffan, på andra sidan vardagsrummet. Vilket lyft! Haha. Jag ska känna lite på det men det blev nog mycet bättre såhär. Nu har jag nämligen ett litet bord bredvid mig med lampa och en ljuslykta bla där jag även kan ställa min te-kopp på. Perfekt!
Så, här sitter jag nu i fåtöljen med en kopp te bredvid mig. Kanon!
Jag slyttade även om lite grejer i sovrummet och även om jag inte gjorde något stort så gjorde det sån stor skillnad. Tänk vad lite förändring kan göra. Igårkväll var jag helt kär i våran lägenhet och hur underbart är inte det?
Vi hann också med en promenad i det sköna vädret. Börjar ju bli riktigt varmt ute nu. Hurra! Sedan provade jag att göra lchf-paj för första gången. Alltså en matpaj. Den blev supergod! Kan slänga upp receptet sedan, om ni vill.

Jag har faktiskt lyxen att ha Mikael hemma hos mig en stund på förmiddagen idag. Även om vi just nu umgås med varsin datorn så är det mycket roligare att ha någon hemma.
Vi väntar på två gubbar som ska komma och göra en syn, på våran lägenhet. Det är inför renoveringen av vårat badrum. Dom skulle dyka upp allt ifrån kl 8 till kl 13. Så här sitter vi nu och väntar.
Vi ställde klockan på 8, skönt att komma upp i tid faktiskt. Det är snart våran tur, det lät som att dom kom till våran trappuppgång för en liten stund sedan.
Vi hörs om en stund igen!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0