Litet kliv för mänskligheten, stort kliv för Lina!

Sitter som en död i min fåtölj. Det kan vara ett av dom sämsta uttrycken jag använder mig av, kan jag själv tycka. Men jag har verkligen noll energi, är faktiskt riktigt trött för att vara ärlig. Det är inte roligt längre!
Men jag har ju märkt att det inte hjälper att klaga, not at all, så jag ska försöka sluta. Koncentrera mig på att bli frisk istället.
Jag skall nog snart krypa ner i sängen. Behöver vila! Men först skall jag kika runt på lite olika bloggar, tända mina nya ljus i fönstret och såklart skriva klart mitt egna inlägg.

Det har varit en riktig toppen-måndag idag! Ja, man kan ha sådana dagar trots att det är måndag. Jag brukar inte ha den där klassiska måndags-ångesten. Vet att många lider av den men jag trivs på mitt jobb! Så även om det såklart är jobbigt att gå upp tidigt, måndag morgon så gör det mig lixom inget. Veckan går så snabbt ändå så det är snart helg igen. Visst är det så?
Men just idag ringde inte klockan så tidigt. Vi hade ställt den på kl 8. Sådär alldeles lagom. Det känns som att dagen varit jättelång bara för att man gick upp i tid trots att man varit hemma hela dagen. För det är precis vad vi varit. Både jag och Mikael. Han tog resten av dagen ledigt och har varit med mig precis hela dagen. Hur mysigt som helst!
Dock har vi umgåtts med min feber också men i början av inlägget så kom jag fram till att inte prata något sjuksnack så, glöm att jag skrev det.
Det har ju varit riktigt grymt väder idag så jag har suttit en hel del ute på balkongen och sugit i mig D-vitaminer och energi ifrån solen. Vet inte om jag lyckades med det, faktiskt. Men skönt var det! Ett tag vart det riktigt varmt, hur gott som helst. Så medans Mikael satt inne och spelade datorspel så satt jag och läste min bok, ute i solen. Precis så som det brukar vara!
Vi åkte iväg en liten sväng på dagen, kanske därför jag är helt slut nu. Nej, det går inget vidare med att inte prata sjuksnack. Ni får nog stå ut! Vi var ute efter ett bord till våran balkong men det var såklart slutsålt så det blev inget med det. Dock så fick vi handlat lite mat och tog oss även en sväng till hälsokostbutiken för att köpa cocosnötsolja. Det var dags att prova det! Än så länge är vi riktigt nöjda med det.
Det blev också nya ljus och en ny blomma till fönstret i vardagsrummet. Så himla fint!
Ett litet kliv för mänskligheten men ett stort kliv för Lina. Jag bytta ut mina svarta blockljus mot vita och köpte en vit blomma. Vitt, vitt, vitt. Det är inte illa! Riktigt fint.
Mikael köpte lite frön som han sådde, får se om det blir någonting av det! Tanken är att det ska bli chili och gräslök iallfall.
Värst vad långt inlägget blev. Avslutar med en bild på mitt fina fönster i vardagsrummet.





Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0