Crosstrainern skriker efter mig!

Ligger nerbäddad i soffan, igen. Det är jag, tvn, min gosiga filt och soffan som umgås idag. Det kan ju låta mysigt, en grå torsdag som denna men helt ärligt så är jag fruktansvärt trött på det här nu!
Jag vill jobba, träna, laga massa god mat, baka och göra saker, umgås! Men jag mår fortfarande inte bra och det suger.
Jag.är.så.trött.på.det.

Jag ska klaga lite till, sen slutar jag. Det står lixom en crosstrainer i vårat vardagsrum och bara väntar på mig! Den lixom skriker efter mig varje gång jag kollar på den. Just nu ligger jag med ryggen emot, så att jag inte ska behöva se den. Jag längtar riktigt efter att få träna ordentligt på den, eller med den kanske man säger. Den har ju ingen personlighet haha men ni fattar. Vi ska bli riktigt bra kompisar, jag och crosstrainern. Men för tillfället så har febern tagit crosstrainerns plats.
Ja, det kanske bara är jag som kan prata om både feber och tränings-maskiner som om dom hade personligheter, haha. Men, I guess thats me!
Jag tänker ha en riktig vilodag idag, för nu ska jag banne mig bli frisk!
Blir nog hemma imorgon också. Var hos läkaren igår han tyckte absolut att jag skulle tillåta mig själv att vara hemma veckan ut, kanske en dag eller två in i nästa vecka. Men jag får se!
Tänkte först att jag skulle jobba imorgon men jag får nog helt enkelt acceptera att jag är sjuk och VILA.
Började läsa min bok igår igen. Jag började på den för flera månader sedan men sen har jag låtit den ligga, jättelänge. Så jag kanske varierar lite mellan tvn och boken idag. Variation skall ju vara bra, sägs det!
Igår kom min prins hem. Min sambo alltså. Han har varit i Stockholm några dagar och jobbat så det var skönt att få hem honom. Vi gjorde egna hamburgare och ostchips till middag. Det blev supergott!
Jag har två uppdrag idag och det är att diska, det tråkigaste uppdraget någonsin men jag fixar det. Sedan tänkte jag skruva ihop crosstrainern så att den blir hel. Jag kanske blir frisk snabbare då och kan använda den?!
Vi hörs om en stund!
Förresten så åt jag värsta goda frukosten idag. Det är väl en sak som är "bra" när man är sjuk. Man hinner göra en ordentlig frukost.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0