Hur fan ser en rättika ut?!

Vi har lite förkylnings-symptom här hemma så vi sitter med varsin kopp te framför hockeyn. Jag kollar knappt med ett öga, svenskarna leker ju med danskarna så matchen är ju inte direkt av det mest spännande laget.
Nog om hockey. Jag tänkte krypa ner i sängen med det sista av min kopp te och läsa det nya numret av "Allt om LCHF", köpte det på lunchen idag.
Gillar att krypa ner och läsa, det är så otroligt mysigt och avslappnande. Men innan det skall jag göra ordning lite frukost till imorgon. Väldigt smidigt att ha det klart.
Vill dela med mig av receptet på dagens middag. Vi provade nämligen rättikagratäng för första gången och mums vad gott det var! Det är verkligen potatisgratäng på lchf-vis. Smakar faktiskt precis som "vanlig" potatisgratäng. Dock hade jag kunnat både salta och peppra mer men det är sånt man får utvärdera och ändra till nästa gång.
Till gratängen hade vi kycklingfilé i en liten curry-gryt-variant, gott!
Tog ingen bild eftersom vi redan börjat att äta då jag kom på det. Får kanske bli bättre på det?!
Tar en bild ifrån google.se istället. Hur en rättika ser ut för tidigare idag hade jag ingen aning, haha.
Imorgon blir det jobb, träning, klippa en kompis och grilla hemma i Lilleby. Bra tisdag med andra ord!
Jag längtar mest till träningen :)
Vi hörs!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0