Kycklingwraps - LCHF

Har precis slängt ihop dagens middag men har inte ätit än. Den står på spisen och små-puttrar!
Ett helt nytt recept ifrån tidningen, Allt om LCHF och det var otroligt lätt att göra. Luktar supergott och av min provsmakning att dömma så är den här middagen helt klart godkänd. Dock har jag bara provsmakat på själva grytan, eller vad man ska kalla det. Det blir nog ännu bättre med allting tillsammans.
Det jag snackar om är, kycklingwraps med grönsallad!
Jag lägger upp en bild på kycklingen och salladen men tog ingen bild på wrapsen. Dom ser precis ut som pannkakor, typ. Gjorde dom av 6 ägg, 1 dl grädde och 2 msk fiberhusk. Inte svårare än så! Stekte dom i smör på båda sidorna och lät dom svalna. Detta är helt enkelt wrapsen.
På wrapsen skall man då lägga kycklingröran och rulla ihop dom. Till det äter man en grönsallad! Enkelt va?

Kycklingröran består av kycklingfilé (egentligen en grillad kyckling som man delar men jag orkade helt enkelt inte gå till affären för att köpa en kyckling när vi ändå hade kycklingfilé i frysen), 1 gul lök, 1dl grädde, 2dl creme fraiche, ½dl soltorkade tomater och 1msk soja. Inte svårare än så.
Nu skall vi se om det smakar lika gott som jag tror!


Kommentarer
Du heter? Mikael

Det var supergott älskling :)

2012-05-18 @ 11:56:11
Du heter? M

Ser as gott ut ju!



Jag vet inte hur mamma stuvade den finis, inte med något speciellt tror jag :)

2012-05-18 @ 17:21:21
URL: http://vestluund.wordpress.com
Du heter? Linis

Skall också prova att stuva blomkål! Det är ju supergott faktiskt :)

Kyckling-wrapsen var verkligen supergoda. Som tortillas runt. Smaskens!

2012-05-19 @ 13:01:28
Du heter? Linis

Vad bra att du tyckte det älskling! Tack! :)

2012-05-19 @ 13:01:46

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0