Tacogratäng - LCHF

Tacogratäng 4 portioner, lchf såklart.
Receptet kommer ifrån senaste numret av Allt om LCHF, helt enkelt!

200g phildelphiaost
2 dl creme fraiche
1 gul lök
Cocktailtomater
500g köttfärs
tacokrydda (gärna utan glutamat)
1 msk tomatpuré
salt och peppar


Jag har som vanligt ändrat lite i receptet, jag kan helt enkelt inte låta bli.
Sätt ugnen på 200 grader (Det är irriterande när det inte står överst i recepten tycker jag eftersom jag, smidig som jag är, missar det då och får sedan vänta på att ugnen ska bli varm).
Blanda ihop creme fraiche och philadelphiaost till en smet och täck botten på gratängform med smeten.
Stek köttfärsen tillsammans med tacokryddan och tomatpurén i en stekpanna.
Lägg färsen över creme fraiche-blandningen och lägg på tomaterna tillsammans med löken som du delat i skivor.
På med riven ost.
Jag gjorde snabbvarianten och hyvlade några skivor istället.
"Och hysst in i ugnen"
Nu tog ju inte jag tiden men jag kan tänka mig att min gratäng stod inne i 20 minuter. Tills osten fått färg och det bubblar i gratängen :)
Kör hårt!



Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0