Reklamen bjuder jag på!

Nu blev jag faktiskt en ännu gladare tjej! Alvestaglass som är ett otroligt bra glassmärke (vilket i Linas värld betyder att dom gör otroligt god glass) har ju sedan tidigare haft tre olika LCHF-glassar/sockerfria glassar. Vi har smakat alla tre och gillar två av dom. Smörkola och choklad. 
Såhär i febersvängen kom jag att tänka på glass och klickade in mig på alvestaglass.se för att se om dom kommit med några nya smaker och minsann, det hade dom!
Tre helt nya smaker och dessa är inte sockerfria, som dom andra tre "gamla" är och då sötade med acefulfame k, vilket i lchf-ögon inte är så bra.
MEN, nu till saken. Dom tre nya smakerna, Vaniljdröm, Chokladbomb och Himmelskröra är sötade med Stevia, enbart vilket är grym bra, om du frågar mig. Eller åtminstone så mycket bättre! Jag är absolut ingen expert utan har skapat mig en egen uppfattning kring alla dessa sötningsmedel och tycker det är kul när det kommer nya saker som faktiskt är anpassade till oss som äter en lågkolhydratskost. Ville bara få det sagt!
Men, om vi nu ändå är inne på det här spåret så ska man vara lite försiktig med just dessa tre glassarna. dom innehåller mellan 6 och 9 g kolhydrater per 100g vilket inte är sådär jätte strikt. Och folk som är känsliga kanske inte klarar av att äta dom eftersom man lätt får tillbaka sötsuget pga stevian.
Men det här är ju ingenting man ska trycka i sig varje dag, så det är lugnt :)
Jag ville bara tipsa och kände lite själv att sommaren är räddad, haha! Jag ska helt klart prova dom ;)
Och reklamen för Alvestaglass, den bjuder jag på!


Kommentarer
Du heter? M

Den himmelska röran skulle jag mer än gärna testa!!

Måste kolla på maxi idag! :)

2012-06-05 @ 11:42:23
URL: http://vestluund.wordpress.com
Du heter? Lina

Eller hur!

Hojta om du hittar den, jag har inte kollat i frysdisken än. Tänkte försöka hålla mig till sommaren :)

2012-06-05 @ 22:45:36
URL: http://energetic.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0