Weekend i Stockholm och morgonträning!

Jag vill börja med att tacka bygg-killarna som jobbar i våran lägenheten! Och varför i hela friden vill jag tacka dom, kan man ju undra? Jag ska ta historian ifrån början.
Jag började inte jobba förrän kl 10 imorse, en go sovmorgon med andra ord men det slog mig senare att bygg-killarna som jobbar i våran lägenhet med att renovera badrummet och allt vad det är börjar ju kl 7 på morgonen och jag känner mig inte jätte-intresserad av att hänga i lägenheten medans dom är där.
Detta kom jag på på tåget igårkväll, påväg hem från Stockholm.
Jag kände inte heller för att sova hemma hos mamma och pappa, saknar våran lägenhet och min sambo så jag ville helsty krypa ner i min egna säng.
Så, hur löste jag då detta lilla i-landsproblem? Jo, genom att åka till Sportlife och träna på morgonen. Innan jobbet med andra ord och jag insåg då hur otroligt mycket skönare det är att träna på morgonen än vad det är att träna på eftermiddagen!
Det var så himla lugnt och skönt, lite lagom med folk, maskinerna stod lediga och jag hade nästan omklädningsrummet för mig själv = lyx.
Så jag tog en dusch efteråt och gjorde ordning mig lite granna för att sedan sticka till jobbet. Perfekt!
Jag har härmed bestämt att dom gångerna jag har sovmorgon (kanske inte alla, haha) så ska jag träna innan jobbet.
Hur skönt som helst! Och det bästa är att efter jobbet idag, kl 18 så är jag lixom klar för dagen. Då kan jag åka hem och laga mat i lugn och ro. Inga problem!

Påtal om Stockholm, som jag nämnde tidigare så hade jag och mammsen en riktigt bra helg i huvudstaden!
Vi blev körda till centralen på lördagsmorgonen och tog vägen om Starbucks, vi var ju tvugna att prova. Det var riktigt gott men min latte som jag tog var otroligt söt. Inte okej!
Så jag drack faktiskt inte ens upp den. Men detta var första gången jag provade så jag visste inte riktigt vad jag ville ha eller så.
Mamma tog en Vanilla latte, den var faktiskt godare. Inte lika söt! Dock är det ju ändå socker i, vilket inte är bra. Jag läste att man kan be om sockerfri sirap, får kika på det nästa gång.
Vi åt frukost på tåget och mumsade på lite jordgubbar. En bra tågresa upp med andra ord!
Väl framma i Stockholm vart vädret bra men det var kallt.
Vi tog oss en sväng på stan, kollade läget och gjorde sedan iordning oss för att gå ut och käka innan det var dags att se Dirty dancing på Chinan. My god vad bra det var!!
Vi hade även hela söndagen på oss, så det blev lite shopping, lunch och annat mys.
Sedan blev det lite strul då vi skulle ta oss hem men det löste sig till slut och vi rullade in i Göteborg vid 21-tiden.
Hoppas ni haft en bra helg! Vi hörs :)


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0