Helgen i det stora hela

Åh en kanon helg. En helg med massa olika grejer, lite av allting. I fredags efter vi hämtat våran lilla pärla till bil (som vi förövrigt är skit nöjda med) åkte vi upp till Tjörn. Hämtade Benjamin påvägen och åt på thairestaurangen i Skärhamn. Uteservering, solen sken, bra sällskap och sjukt god mat.
Tanken var att vi efter detta skulle åka hem till Tony för att kolla på film och bara ha en degkväll. Men, Robbans pizzeria (som är bäst på att göra pizza) hade i fredagskväll invigning av sin pub. Så självklart skulle vi vägen om den när vi hämtat upp Emanuel. Det var helt tomt men killarna ville ta en öl så jag erbjöd mig att köra. Vet att dom längtat efter en grabböl på Robbans. Hur som helst så sitter vi där, i fyra, i lugnan ro och in kommer en aspackad kille. En stund efter honom trillar det in goa grabbar efter varandra. Det slutade med ett fullproppat Robbans, ljudnivå som hette duga och så jag, helt osminkad, nykter och otaggad haha. Det var inte så farligt som det låter. Hade trevligt endå och efter ca 4 öl tyckte killarna att vi visst kunde åka hem till Tony. Sagt och gjort, film blev det och sedan körde jag hem alla grabbar.
Vaknade av klockan på lördagmorgon, det var dags för 3 rätters lunch på en riktigt fin restaurang, precis vid havet på Härön. Gud så fint och hjälp vad gott var det. Detta var med Mikaels pappas släkt, som valde att fira honom där.
Dit vill jag verkligen igen. Jag föll som en fura för hela alltet. Lägger du det på minnet älskling?
Väl hemma igen gick vi ner till havet och tog oss årets första dopp, äntligen! Så jäkla gott var det.
Låg en stund i solen och hade det gott. Gick upp till huset igen och åt en god middag samtidigt som vi förfestade, vid det här laget har Benjamin och Emanuel anslutit sig till oss.
Blev skjutsade till Pater noster och där spenderade vi kvällen. Kul!
Hade en kul kväll och det slutade med att jag, Mikael och Emanuel sov i samma säng :)
Idag har vi firat Mikaels med hans mamma och restan av familjen. Åt väldigt god smörgåstårta och så god efterätt att jag trodde jag skulle spricka. Han är nöjd med alla presenter så dagen har varit bra!
Tack för en grym helg alla! Bilder kommer i ett inlägg efter detta. Ciao

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara lilla jag som ser den)

URL/Har du en blogg?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0